Пет начина за по-добра продуктивност на работното място
Всички сме изпадали в същата ситуация, когато сутрин - вместо да се захванем със задачите си, потъваме в света на социалните мрежи, почивки, срещи и прочее.
Нещата, които ни разсейват всеки ден, понякога пречат да се заемем с истински важните задачи. Но с малко дисциплина и планиране човек може да остане фокусиран и продуктивен.
Някои хора смятат, че работата е прекалено много за работните часове и никога не приключва, докато други пък губят време в безкрайно планиране, без да пристъпват към действия.
И за двата типа хора изкуството на правилното организиране помага за фокуса и продуктивността в работата.
Прекалено много задачи
Има разлика между това някой да е зает и продуктивен.
Когато човек върши прекалено много неща едновременно, може лесно да бъде разсеян и да забрави за някоя задача или важна среща.
Изследвания показват, че когато човек се опитва да постигне множество цели, това компрометира продуктивността. Казано с други думи – това може да значи, че нито една от задачите не е свършена добре.
Първият съвет, който бих дал на някой, който иска да бъде по-продуктивен, е да се избави от схващането, че трябва да прави повече неща и да се съсредоточи към това да прави повече неща по правилния начин, казва Грег Макеоун пред CNN. Той е автор на книгата Essentialism: The Disciplined Pursuit of Less.
Фокус върху това, което е важно
Технологията може да бъде нещо много разсейващо, като спирането на известията от смартфона, например, може да помогне за по-добър фокус на работното място.
Социалните мрежи също могат да гългат много време, още повече, че корпорациите са прекарали години, за да приложат модели, които правят платформите им все по-пристрастяващи.
След като това вече е публично известно, някои големи компании, като Apple и Google, започнаха да прилагат нови модели, които според тях, намаляват вторачването в екрана на смартфона.
Подобна политика навлиза и в приложения, като Instagram, които помагат на потребителите по-успешно да управляват времето, което прекарват в тези платформи.
Чрез екстри, като Screen Time на Apple, потребителите могат да ограничат времето пред iPhone-а си.
Друг метод за по-добър фокус е да изтриете приложенията, които действително не ви трябват в ежедневието и на работното място.
По думите на Макеоун ограничаване на социалните мрежи ще помогне за насочване на фокуса към важните неща и ще намали загубата на време.
Без прекъсване
Повечето хора са по-продуктивни, когато имат възможността да се посветят на дадена задача, без да бъдат прекъсвани, казва Ашли Стал, експерт в кариерното развитие.
Планирането на дейностите в началото на деня или в неговия край може да помогне за постигане на по-добър фокус.
„В дни, в които сте фокусирани да пишете, например, едно обаждане в 13:00 часа може да се окаже действително разрушително за вашия фокус”, казва Стал.
Добра идея е да покажете на хората кога сте свободен и кога не. Автоматичните отговори на имейли, например, са добро решение, да покажете, че точно в този момент не можете да си позволите разсейване.
Почивки
Да седите по цял ден на бюрото не е добре за вашата продуктивност.
Почивките между различни задачи или една обикновена разходка могат да се окажат особено важни за вашия ум, така че да се захването с нова задача по възможно най-добрия начин.
„Ако се опитвате да бъдете на линия 24/7, ще изпържите мозъка си доста бързо”, казва Макеоун.
Ако не правите почивки, способността ви да вземате решения отслабва, добавя той.
Ако не си почивате, има голям шанс да започнете да сърфирате безцелно в интернет или да скролвате безкрайно в социалните мрежи – нещо твърде познато за хората, работещи в офис.
Организация
Планирането и организацията ще ви помогнат както да оформите правилно работния си ден, така и да постигате по-дългосрочни цели.
Това може да се постигне по много начини – от бележки със задачи до ясна структура в съзнанието ви какво трябва да свършите днес.
Не случайно има приложения, които предоставят точно такава услуга, като Todoist, Memento и Trello.
Преди да започнете деня, отделето 30 минути, за да планирате задачите и да решите с кое да започнете и кое да оставите за после.
По думите на Стал, осъзнаването, което носи хаос в ежедневието ви, ще помогне за по-ясна картинка, респективно по-добър фокус.
Това може да бъде дори едно просто разчистване на бюрото, което ще помогне за елиминиране на някои неща, които могат да ви разсейват.