Филми, които всеки предприемач трябва да гледа
Кои са филмите, от които можем да научим доста неща за инвестирането и предприемачеството?
Ето топ 5 на филмите, които всеки от нас трябва да е гледал поне веднъж.
The Big Short (Големият залог)
Никой не иска да преживее финансовата криза от 2007-2008 г. отново, но този филм е задължителен за гледане. Той беше номиниран за пет награди Оскар, а в него участват Крисчън Бейл, Стив Карел, Раян Гослинг и Брад Пит.
Вълка от Уолстрийт
Филмът е базиран на действителната история на Джордан Белфорд, който дори гостува в България преди около 5 г. Главната роля в този филм се изпълнява от Леонардо ДиКаприо, а режисьор е Мартин Скорсезе. Общите приходи на лентата възлизат на близо 390 млн. долара.
Ford срещу Ferrari
През 60-те години на миналия век президентът на Ford Хенри Форд се опитва да купи производителя на спортни автомобили Ferrari, но сделката пропада в последния момент.
Това амбицира компанията да създаде свой собствен суперавтомобил, който да се бори с италианските му колеги. Филмът разказва за първата от четирите поредни победи на Ford GT40 в „24 часа на Льо Ман” – триумфа през 1966 г.
Звездите на филма са Мат Деймън и Крисчън Бейл, но нито един от тях не изпълнява ролята на Енцо Ферари, каквито бяха първоначалните очаквания.
Adidas срещу Puma
През 20-те години на ХХ век братята Адолф и Рудолф Даслер започват производство на спортни обувки.
Адолф е талантлив занаятчия, чиято мечта е един ден всички спортисти в света да носят неговия продукт.
Рудолф е "икономическият мозък" в техния бизнес, зает с маркетинг и продажби.
След Втората световна война братята продължават, но връзката между тях вече е друга - съдружието преминава в съперничество, което продължава и до днес между запазените спортни марки - Adidas срещу Puma.
Основателят/Сделка за милиони бургери
Майкъл Кийтън влиза в ролята на прехвърлилия средната възраст амбициозен пътуващ търговец Рей Крок.
Той се среща с Мак и Дик Макдоналд, ръководещи заведение за бургери в Сан Бернардино, Калифорния, през 50-те години на ХХ в. Впечатлен от системата на братята за скоростно приготвяне на храната и колко клиенти привлича тя в ресторанта им, Крок мигновено вижда потенциал за франчайз.
Постепенно, благодарение на своя бизнес нюх, той поставя себе си в позиция, позволяваща му да вземе компанията от ръцете на братята и да създаде империя за милиарди долари. Така се ражда легендата McDonald's.