Тя започна с 261 долара, за да стигне 3.91 млн. долара годишен оборот
"Трябва да общувате с други хора, това ви кара да се чувствате добре," казва Кимбърли Пери, основател на компания, предоставяща групови фитнес занимания с трамплини Bounce.
Преди да дойде коронавирусът, нейната компания никога не е обмисляла да провежда виртуални сесии. Цялата идея на тези танцувални занимания върху трамплин е да сближи физически хората, особено младите майки, които се чувстват отчуждени в малките градове, пише BBC.
Това е нещото, което вдъхновява 35-годишната Кимбърли, която е родена в Австралия, да основе Bounce преди шест години. През 2014 г. тя е в отпуск по майчинство, а със съпруга й се преместили на около 50 км от Лондон в град Харлоу в Есекс. Тъй като страда от следродилна депресия, тя се чувства самотна.
"През целия си живот съм инвестирала в спорта и съм го използвала, за да общувам с хората," казва тя. "В Австралия хората са много спортно настроени, така че когато дойдох в Лондон на 18 години, се присъединих към клуб по нетбол, за да си намеря приятели.
Когато се преместихме в Харлоу, се чувствах много самотна, не познавах почти никого, а единствените клубове, към които можеше да се присъединя, бяха за майки с бебета," казва тя.
Кимбърли разбира, че няма фитнес занимания, на които може да вземе бебето си, въпреки положителния ефект от спорта върху психическото и физическото състояние на младите майки. Затова решава да създаде собствени, инвестирайки 200 паунда (261 долара), за да основе Bounce по-късно същата година.
"Исках да се чувствам добре – като млада майка прекарвате по-голяма част от деня и нощта сама. Затова Bounce се превърна в смесица от всичко, от което се нуждаех през живота си тогава - фитнес, общуване с други хора и забавление."
Ако превъртим времето напред до преди пандемията от коронавирус, компанията вече имаше 47 000 клиенти месечна, основно жени, във Великобритания, Австралия и Нова Зеландия.
Друг фактор за това да създаде собствена компания е този, че в предишната й работа като мениджър продажби е прескочена за повишение, което смята, че й принадлежи.
"Изкачването в йерархията в моята работа беше огромен приоритет за мен," казва тя, поглеждайки назад. "Работата в индустрията по организиране на събития е трудна – трябва да работите 24 часа, седем дни в седмицата и мисля, че моята бременност изигра роля за това да не получа онова повишение.
Бях съкрушена, прекарах няколко дни в плач в леглото, опитвайки се да разбера каква е моята идентичност без тази работа."
Кимбърли вече има опит в танците и започва да полага сериозни усилия за получаването на квалификация за фитнес инструктор. Скоро след това тя вече води занимания в местен фитнес клуб, където й хрумва конкретно идея за Bounce.
"Попаднах на тези малки трамплини и казах на съпруга ми, че ще изтегля 200 паунда от общата ни сметка и ще купя осем от тях. Мисля, че той ме помисли за луда", казва тя.
"Те обаче са известни с това, че щадят ставите и поемат голяма част от натоварването, така че знаех, че ще са идеални за млади майки, които искат да тренират."
За първите си уроци Кимбърли подготвя редица упражнения, които се базират на танците и наема зала в Харлоу.
"Майките водеха бебетата си и ги оставяха в детските колички, докато траеше заниманието," казва тя. "Няколко месеца по-късно започнах да организирам повече занимания заради нарасналото търсене. На хората им харесваше забавното естество на заниманията и фактът, че могат да изгорят около 600 калории за 45 минути.
"Влагах всички пари обратно в бизнеса, като плащах наема за залата и купувах още трамплини. Стигна се обаче до етап, в който вече не можех да водя всичките занимания сама - провеждах по 12 на седмица."
След като наема още инструктори, заниманията на Кимбърли започват да привличат все повече внимание, а конкуренти организират сходни тренировки. Тя знае, че иска да разшири бизнеса и да защити идеята си, затова решава да се насочи към франчайзинга.
Кимбърли обаче си признава, че не знае как протича процесът. "Не го разбирах, но знаех, че имам нужда от правна защита, за да подкрепя моята бизнес идея," казва тя.
Затова тя решава да се образова в тази област с помощта на адвокат.
До днес Кимбърли и нейният екип са обучили над 700 инструктори и имат 320 студиа на франчайз във Великобритания и 20 в чужбина. Те плащат предварително такса, за да бъдат част от Bounce, което им дава достъп до оборудване и защитена географска зона, в която да развиват дейност.
След това франчайзополучателите плащат процент от приходите си като такса за бизнес мениджмънт. Срещу нея те получават административни услуги, всички упражнения и хореографии, плюс брандиране и маркетинг.
Според Марк Мълен, персонален инструктор от Лондон, Bounce е популярна, защото осигурява забавна и приятелска атмосфера и предлага на клиентите си, които са преобладаващо жени, усещане за общност.
"Записването в обикновен фитнес може да бъде много плашещо за някои жени, тъй като, за съжаление, това може да е среда, в която доминират основно мъже," казва той.
"Много хора се отказват от фитнеса, защото там няма структура, която да се следва, няма идеи или мотивация. Противоположно, Bounce ангажира хората с това усещане за общност. Тренировките са забавни, изпълнени с енергия, а със създаването на франчайз услугата стана по-достъпна за повече хора по света.“
Компанията отчита годишен оборот в размер на 3 млн. паунда (3.91 млн. долара) през миналата година, а Кимбърли ръководи екип от 25 души в централата в Харлоу.
Тя обаче не е забравила началото и все още води занимания и измисля упражненията. "Харесва ми усещането и чувството, че вдъхновяваш други жени всеки ден е несравнимо", казва тя.
През април, вследствие на COVID-19, компанията пренесе заниманията си онлайн, предлагайки по осем на ден, седем дни в седмицата.
"Франчайзополучателите трябваше да затворят своите студиа, но всички се облагодетелстваха от това, че минахме във виртуалната сфера. Разделихме печалбите от онлайн заниманията между франчайзополучателите, което беше сериозна помощ за тях," казва Кимбърли.
С отварянето на фитнесите и спорните зали във Великобритания тя казва, че всички в Bounce са въодушевени отново да се срещнат лично с клиентите си.