Опитът за възраждане на Maserati започва с кола с 630 конски сили
Застаряващите продукти бяха проблем за Maserati - луксозното подразделение на Fiat Chrysler Automobiles NV, което доведе до срив в продажбите и скъпо струващи отчисления на активи.
От Maserati обаче разчитат новият модел да вдъхне живот на марката.
От Maserati определят MC20, чийто двигател е с максимална мощност от 630 конски сили, като началото на нова ера, а главният изпълнителен директор на Fiat Chrysler Майк Манли обещава поредица нови модели и електрически двигатели в идните години.
Maserati може също така да получи подкрепа от планираното сливане на нейната компания майка с френската PSA Group, която не разполага с луксозна марка с подобна история и потенциал.
Проектиран и произведен в Модена, Италия, недалече от централата на Ferrari NV, моделът MC20 тежи по-малко от 1 500 килограма и ще бъде задвижван от нов двигател на име Nettuno - първият, който Maserati разработва сама от повече от две десетилетия.
Цената на модела в Италия започва от около 216 000 евро, а производството се очаква да започне по-късно през годината, информира Bloomberg.
MC20 може и да е лек, но носи сериозен товар. Maserati е продала само около 7 000 в световен мащаб през първото полугодие, или с 48% по-малко, в сравнение със същия период година по-рано.
След като преди две години си постави за цел да достави 100 000 aвтомобила и да реализира 15% марж на печалба до 2022 г., продажбите не вървяха, с след това се сринаха в резултат на пандемията. Maserati отчита 174 млн. евро загуба през първата половина на годината.
Като суперавтомобил MC20 вероятно няма да допринесе с голям брой продадени автомобили, но ще окаже известна помощ. През последните два месеца Maserati пусна обновени версии на Quattroportе и Levante, както и първия си електромобил, хибридна версия на седана Ghibli.
Парите, които Maserati губеше преди поредния си опит за преобръщане на ситуацията, бяха поносими, защото Fiat Chrysler печелеше пари от SUV моделите Jeep и пикапите Ram в Северна Америка.
Генерираните 439 млн. евро приходи за първото полугодие обаче се равняват на грешка в закръгляването, в сравнение с големите играчи на пазара. Подразделението на Daimler AG Mercedes-Benz генерира над 42 млрд. евро, докато при BMW AG приходите са близо 33 млрд. евро.
Fiat Chrysler има желание да стабилизира Maserati преди финализирането на сливането й с PSA, което е насрочено за началото на следващата година.
За да се случи това и да се стигне до създаването на четвъртия най-голям автопроизводител в света, двете компании трябва да финализират условията, които подразниха някои акционери в PSA, а именно планираният дивидент за акционерите във Fiat Chrysler, както и сделката да премине през антимонополните органи на ЕС.