Качеството на връзката и скоростта е в основата на онлайн образованието
„Дигитализацията на образованието може да се случи само с общите ни усилия. Телеком индустрията премина през невероятни предизвикателства по време на пандемията, целият трафик се промени и се концентрира в домовете ни, които се превърнаха в офиси и класни стаи. Така качествената и бърза връзка стана много важна. За добрите резултати, постигнати по време на дистанционното онлайн обучение, имат принос и телекомите.“ Това заяви главният технически директор на VIVACOM Радослав Златков по време на националната конференция „Образование 4.0“, която се проведе в НДК и беше излъчвана на живо във фейсбук каналите на VIVACOM и в. „24 часа“.
Главните цели на националната конференция бяха две – равносметка на начина, по който беше проведено дистанционното онлайн обучение по време на извънредното положение и да начертаването на ясни стъпки напред, така че технологиите да са в услуга не само на всички участници в образователния процес, но и на цялото общество.
Според министъра на образованието Красимир Вълчев ключът към успеха по време на извънредното положение беше пълната децентрализация на ползваните онлайн платформи, което е направил максимален обхвата на онлайн училището. Той допълни, че в българското образование се случва тиха промяна и това е развитието на културата на иновациите сред преподавателите. Бъдещето е на дигиталните създатели, на хората, които се учат цял живот. Все повече се разчита на иновативните учители да насърчават обучението между преподавателите.
Във форума участваха създатели на съдържание и дигитални решения за образованието, директори, учители, ученици.
България влиза в топ 3 на държавите, които се справиха успешно по време на пандемията. Това каза Дарин Маджаров, основател на образователната платформа Уча.се. През март тя е имала 1,7 млн. потребители спрямо 400 хил. година по-рано. Броят на гледаните уроци е нараснал от 1,5 млн. на 6,3 млн. Учениците са отговорили на 33 млн.
Сред ключовите фактори за ефективно учене в електронна среда са достъп до образователни ресурси и технологии, мотивирани и компетентни учители, активна подкрепа на ученето от семейството, качествена обратна връзка и сътрудничество между учители, ученици и родители, добрата организация на учебния процес, както и изграждане на системи за адаптиране и подкрепа на ученето. Това стана ясно от проучването за ангажираността, мотивацията на българските ученици и заплахите и възможностите за образованието след пандемията, представено от Асенка Христова, изпълнителен директор на Института за изследвания в образованието. Проучването беше представено за първо път пред участниците в конференцията „Образование 4.0“.
Столична община започва нов проект за създаване на училищен облак, съобщи пък зам.-кметът на София Генчо Керезов. Според него учениците ще започнат сами да генерират съдържание, не само да приемат готовото. Така те щели да придобият умения за решаване на проблеми.
С форума в НДК стартира вторият кръг на инициативата „Образование 4.0“ на VIVACOM и в.“24 часа“. Началото на инициативата беше поставено още през 2018 година с основна цел дигитализация на образованието, така че то да стане модерно, интересно и приложимо, да създава трайни знания и умения, която да помогнат на учениците да се реализират на пазара на труда.