VISA и Уникредит Булбанк представиха новата си шопинг карта
Уникредит Булбанк и VISA пускат на пазара нов съвместен продукт, който позволява на клиентите да правят покупки на вноски директно през ПОС терминалите на търговците или през мобилно приложение.
Новата шопинг карта беше представена днес на специална онлайн пресконференция.
"В Гърция разсрочването на покупки на вноски е изключително популярно, което се доказва и от данните на пазара. 25% от всички покупки там представляват разсрочени плащания с кредитни карти.
В Турция техният дял също е много висок - около една четвърт от всички потребителски трансакции", заяви генералният мениджър на VISA за България Севдалина Василева.
По думите ѝ 82% от картопритежателите използват тази функционалност, а 20% я смятат за най-желаната характеристика на своята карта.
"Покупките на вноски са начин да се подкрепи и потреблението. За VISA партньорството с Уникредит е много важно и е в унисон със стремежа на компанията да представи съвременни технологични решения, които да адресират потребностите на клиентите", каза още Василева.
"Шопинг картата е една стандартна револвираща кредитна карта Visa Classic. Кредитният лимит е от 500 до 10 000 лева, а минималната стойност на покупката, за да може да бъде разсрочена, е 100 лева.
Самото разсрочване може да стане както на ПОС терминала в момента на покупката, така и впоследствие - през приложението Булбанк Онлайн или през сайта Булбанк Мобайл, в месеца, в който е направена. Покупките могат да се разсрочват на месечни вноски за срок от 3 до 36 месеца", обясни изпълнителният директор на Уникредит Кънсюмър Файненсинг Ивайло Главчовски.
Той цитира данни от статистиката, според които през 2019 г. се наблюдава 7% ръст в броя на ПОС терминалите и 33% ръст на покупките с кредитни карти.
"89% от трансакциите с кредитни карти се извършват на ПОС терминали, като 59% от тези покупки са в супермаркети, 30% са на бензиностанциите, а 26% са за "шопинг", който включва дрехи, аксесоари, обувки и т.н. Изненадващото е, че мъжете пазаруват повече с кредитни карти като цяло, но конкретно в шопинг сегмента дамите са по-активни", каза още Главчовски.
По думите му характеристиките на шопинг картата са направени така, че да отговарят на всички потребности на пазара. Картата може да бъде дигитализирана и да бъде вкарана в приложението Булбанк Мобайл, така че с нея да може да се плаща и през телефона.
"Веднъж получили одобрение, можете спокойно да изберете стоката, броя на вноските и след това да започнете да ги изплащате. Картата може да бъде доставена до адрес, което дава допълнителна възможност на потребителите да могат по-удобно да ползват продукта ", обясни изпълнителният директор на Уникредит Кънсюмър Файненсинг.
Компанията е част от групата на Уникредит България и за 2019 г. има 198 000 отпуснати кредита за общо 162 милиона лева. Уникредит Кънсюмър Файненсинг има 16.5% дял на онлайн продажбите в стоковото кредитиране.
"За нас кризата е и възможност. Тя ще позволи на България да се опита да достигне средния за Европа ръст и ниво на проникване на дигиталното пазаруване", каза генералният мениджър на VISA за България Севдалина Василева.
"Кризата даде възможност на банките да се възползват от дигитализацията и от съвременните технологични възможности, които ни правят по-гъвкави. Освен това тя ни осигури възможност да погледнем към себе си и да отстраним част от допуснатите грешки", коментира главният изпълнителен директор на Уникредит Булбанк Теодора Петкова.
"В стоковото кредитиране месеците преди Коледа и Нова година са най-силни. Не можем да предвидим какво ще стане с кризата, защото тя повлия на поведението и на доходите на хората.
Това, което можем да направим, е да бъдем по-близо до клиентите и да им дадем възможност да разсрочват покупките си според бюджета, с който разполагат", заяви Ивайло Главчовски от Уникредит Кънсюмър Файненсинг.