Обмислят нова система за билетите в София
Нова тикет система в столицата, която да таксува потребителите в зависимост от времетраенето на пътуването или от изминатото разстояние - това предложение се обсъжда в Столичния общински съвет.
Очаква се новата тикет система да заработи в пълната си функционалност в първите месеци на следващата година. Валидатори ще има във всички видове градски транспорт - както в наземния, така и в метрото. В края на този месец ще заработи видеонаблюдението, a декември ще стартира и услуга за плащане на билет с безконтактна карта. Стойността на новата тикет система е около 88 милиона лева.
29 минути. Толкова средно отнема пътуването на софиянци. А след няколко месеца вече няма да пътуваме с два отделни билета в метрото и в наземния транспорт. Обсъжда се той да стане един и да важи между 60 и 90 минути или да бъде за изминато разстояние, информира БНТ.
Зафир Зарков, зам.-председател на Транспортната комисия в СОС: Това са двете най-обсъждани възможности, като безспорно сред колегите, като че ли се налага така до голяма степен мнението, че пътуването за време на един билет е един справедлив метод за заплащане на транспортната услуга.
Мненията сред пътниците обаче са полюсни.
Новата система ще служи за таксуване, но и за видеонаблюдение в градския транспорт. И това са част от предимствата на новата тикет система според специалисти.
Ще се прави подобен анализ и той е с цел оптимизиране на градския транспорт, на маршрутната мрежа на разписанията на превозните средства. Тази система за пръв път ще даде добър поглед върху това как и колко пътуват столичани, което ще даде възможност след 6-месечен анализ да бъдат предложени и нови начини за тарифиране. Той е с цел оптимизиране на градския транспорт, на маршрутната мрежа на разписанията на превозните средствa, заяви Димитър Дилчев, директор на Центъра за градска мобилност.
Подобни тикет системи има в почти всички европейски градове, а след въвеждането й у нас ще има цялостна картина как се ползва градският транспорт.
Превозните средства в столичния градски транспорт вече са оборудвани с новите валидатори. Те обаче все още са в тестов режим. А хартиените билетчета във вида, в който ги познаваме, ще останат в историята.
В момента заради ковид кризата спадът на пътници в градския транспорт е 40%, а от Центъра за градска мобилност отчитат 35 млн. лв. спад в приходите.
На днешното заседание на транспортната комисия в Столичния общински съвет беше гласувана промяна, с която може да бъде разсрочвано плащането на годишната карта за градския транспорт. При купуването на картата ще се плащат 200 лева, а до 4 месеца и втора вноска - отново 200 лева. При еднократно плащане на годишната карта за пътуване - цената си остава 365 лева