Още един онлайн гигант купува верига супермаркети
Alibaba Group Holdings обяви днес, че планира да инвестира 3.6 млрд. долара, за да увеличи дяловото си участие в Sun Art Retail Group, пише CNBC.
Гигантът в сферата на онлайн търговията се надява да увеличи дигиталната си подкрепа за Sun Art във времена, в които клиентите продължават да пазаруват все повече онлайн.
Sun Art притежава 481 хипермаркета и 3 средни по размер супермаркета.
До този момент Alibaba притежаваше 21% от компанията, но с покупката на още 51% този дял ще нарасне до 72%.
Очаква се Alibaba да отправи предложение и към останалите акционери, с което да изкупи и техните дялове.
Новината за сделката се отрази позитивно на котировките на Sun Art, добавили 30% по време на днешната сесия на борсата в Хонконг, пише Bloomberg.
Със сделката от Alibaba показват, че не смятат да изостават от тенденциите както на пазара в САЩ, така и в Китай, където JD.com вече притежава своя верига супермаркети, носеща името 7fresh.
Отвъд океана Amazon пък беше първата голяма компания, която навлезе в този сектор, след като придоби Whole Foods.