IQOS е най-предпочитаният бездимен продукт във Великобритания
Устройството за нагряване на тютюн IQOS е продукт № 1 по продажби в категорията от бездимни продукти в Обединеното кралство, показват данни на агенция „Нилсън“. Устройството, заедно с консумативите към него, заемат най-голям пазарен дял сред всички бездимните продукти, като изпреварва дори и популярните на Острова електронни цигари, посочва специализирания сайт Asian Trader.
Увеличеният потребителски интерес към бездимните изделия е накарало британските търговски вериги като Tesco и WH Smith High Street да се запасят, за да могат да посрещнат търсенето, допълва изданието.
Пазарният дял на нагреваемите изделия на Филип Морис Интернешънъл се е утроил през последната една година във Великобритания – един от най-бързо растящите пазари на бездимни продукти в Европа, показват още данните.
7 от 10 потребители, избрали устройството, преминават напълно на него и успяват да спрат изцяло цигарите
Макар Велибритания да е един от най-развитите пазари за бездимни продукти като устройства за нагряване на тютюн и електронни цигари с течност, на Острова все още има близо 7 милиона пушачи. Тютюнопушенето там е причина за развитието на рак при една пета от заболелите и за една четвърт от смъртните случаи вследствие на онкологични заболявания.
Всеки 7-ми британец продължава да пуши
За да се справи с проблема, през 2018 г. британското правителство заяви, че ще работи за това да превърне Великобритания в „Остров без дим“ до 2030 г.
В обявената си визия здравното министерство поставя фокус върху превенцията като център на здравето на нацията и определя като особено значима превенцията на раковите заболявания в страната. Основна част от плана е и заложената стратегия за борба с тютюнопушенето и намаляване на вредата от тютюна.
Националната здравна служба на Англия (NHS England) предалага помощ на пушачите, за да спрат цигарите, а на онези, които не могат, се препоръчват електронни цигари като средство за отказ на тютюнопушенето.
За да прегледа научните данни за наличните видове бездимни проудкти на Острова, Агенцията по обществено здраве във Великобритания Public Health of England (PHE) направи преглед на научните доказателства за електронните цигари и устройствата с нагряване на тютюн като IQOS, в който потвърждава намаленото образуване на вредни вещества в аерозола от бездимните продукти в сравнение с цигарения дим.
Общо потребителите на IQOS в света вече са 16,4 милиона
От тях приблизително 11,7 милиона са спрели да пушат и са преминали към IQOS. Това сочат данните от финансовия отчет на Филип Морис Интернешънъл за трето тримесечие на 2020 г.
Това е увеличение с 1,1 милиона възрастни потребители от края на второто тримесечие и над 4 милиона от същия период на миналата година. Бездимното устройство, което FDA определи като „продукт с модифициран риск“ през юли тази година, вече се предлага на 61 пазара по света.
Глобалната цел на Филип Морис Интернешънъл е до 2025 година 40 милиона пушачи да са преминали напълно на бездимни продукти .
Най-големият пазар на IQOS и нагреваемите тютюневи изделия в момента е Япония.
България е сред отлично развиващите се пазари на IQOS, като потребителите на бездимния продукт вече са над 150 хиляди.
Потребителите на устройството с нагряване на тютюн могат да се обръщат при въпроси, свързани с технологията и науката зад бездимните продуктии, към центъра за обслужване на клиенти и консултантите на компанията. Бутиците на марката IQOS в страната остават отворени за съдействие на клиентите./ с изключение на тези в търговските центрове и моловете, които няма да оперират заради наложените извънредни мерки./