Google пуска алгоритъм за скриване на лични данни от рекламодателите
Google ще представи първата версия на новите функции за контрол на личната информация за браузъра Chrome през април.
Директорът по управление на продукти Дейвид Темкин обяви това в блога на компанията.
Според информацията от публикацията, през второто тримесечие Google, заедно с рекламодатели, също ще започне да тества алгоритъма FLoC, който ще помогне да се откаже използването на “бисквитки” (cookies) от трети страни.
Системата ще формира групи потребители с подобни предпочитания и това ще помогне да се запази анонимността на информацията на всеки потребител.
Рекламодателите ще получават общите данни за разпространението на подходяща реклама за техните продукти и услуги.
„Днес ние изрично заявяваме, че когато използването на „бисквитки“ от трети страни бъде прекратено, няма да създадем алтернативни средства за идентификация, за да проследяваме лица, докато те са в мрежата, и няма да ги използваме в нашите продукти“, каза Темкин.
Той също така добави, че тези промени ще представят бъдеще, в което мрежата ще може да се използва лично и безопасно, без от това да пострадат рекламите.
Преди това Google стартира тестване на YouTube Shorts. Тази услуга ще предостави на потребителите възможност да снимат кратки видеоклипове в портретна ориентация, съобщава DarikNews