Онлайн шопингът невъзможен, или странните снимки на сайта на Zara (снимки)

Ако пазарувате онлайн от испанската модна марка Zara, навярно сте забелязали нещо странно.
Става въпрос не за самите дрехи, обувки и аксесоари, а за позите, чрез които ги представят моделите. Те обикновено са различни от всичко, което сме свикнали да виждаме онлайн.
Този тренд, налаган от модната марка, изглежда се превръща в някакъв хит в социалните медии - цели страници и акаунти са посветени на събирането и представянето на най-странните снимки от онлайн магазина на Zara.
Awkward Zara е един от тези популярни акаунти с 40.9 хиляди последователи, зает с мисията да представя всички съмнителни изображения на испанския търговец на дребно.
Bored Panda открива създателя на акуанта - 27-годишен британец, работещ в маркетинговата индустрия, който предпочита да не афишира самоличността си.
Той разказва, че проектът е нещо като ескалация на забавен разговор в WhatsApp, проведен с двама от приятелите му по време на въведените ограничения във връзка с пандемията от COVID-19 през 2020 г. „Изпращахме си екранни снимки от уебсайта на Zara на модели, които правят странни пози," казва той.
Мъжът решава да събира изображенията, за да създаде специална пародийна страница в Instagram. Първоначално го следват само приятелите му, но в рамките на няколко месеца акаунтът се превръща в истински хит и за него пишат британските вестници.
Какво мисли авторът му за странните пози? Според него марката се опитва да се разграничи от останалите, като заложи на различни снимки от обичайния каталожен/търговски тип.
Мъжът смята, че благодарение на необичайните пози и стил, които стават популярни в социалните мрежи, Zara не плаща на звезди и инфлуенсъри, за да представят продуктите й. Този безплатен маркетинг наистина работи, като хората споделят позите на моделите в TikTok, Instagram и други.
Тук обаче възниква друг проблем. Когато дрехите, обувките и аксесоарите са представени в странни пози и не са налице алтернативни продуктови снимки, онлайн пазаруването се затруднява сериозно.
Възможно е заради това много хора да се откажат от опитите си да разкодират загадката на това как може да изглежда дадено облекло в реалния живот, а не върху странно извит манекен.