„Рециклирането има смисъл“ – под това мото Лидл България стартира информационна кампания, която има за цел да популяризира намаляването употребата на пластмасата и да стимулира рециклирането.

Денят за обявяване на кампанията не е случаен – 18 март е Световният ден на рециклирането. Затова именно на тази дата компанията насочва вниманието към темата.

Чрез предлагане на продукти от рециклиран материал, серия от комуникационни активности и акции за почистване на замърсени локации, Лидл България ще насърчи потребителите да намалят употребата на пластмаса и да рециклират повече.

В тази посока е и първата устойчива алтернатива от веригата – най-новите продукти за домакинство. През изминалата седмица компанията представи продукти за дома, направени от 95 до 100% рециклиран материал, с които дава втори живот на пластмасата.

От днес до 21 март към тях се добавят и още артикули за дома, произведени с грижа за околната среда.


Сред тях са чадъри, възглавнички за столове и легло за домашни любимци. Чадърите са с текстилна част от 100% рециклиран материал, възглавничките за стол съдържат 100% рециклиран полиестер, а леглото за домашен любимец е произведено от близо 70% рециклиран материал.

Любопитни са цифрите, които стоят зад направата на тези продукти. За производството на един чадър са използвани средно 4 рециклирани пластмасови бутилки, а за възглавничките за стол – 2 такива бутилки. Артикулите са сертифицирани и с международния продуктов стандарт Global Recycled Standard (GRS) за гарантирано проверено съдържание на рециклирани материали.

„Всеки един от нас може да допринесе за това да намалим количеството използвана пластмаса в ежедневието си. Това е и целта, която си поставяме с тази кампания – да вдъхновим нашите потребители и да им покажем, че всяка малка крачка води към голямата промяна. Вече близо 4 години в Лидл България сме постоянни в усилията си за намаляване и рециклиране на пластмасата. Продължаваме да следваме тази посока и вярваме, че в лицето на нашите клиенти ще намерим още съмишленици – защото рециклирането и грижата за природата имат смисъл, особено когато обединим усилията си“, коментира Елица Георгиева, ръководител “Корпоративни комуникации” в Лидл България.

Информационната кампания е част от мащабната стратегия на Schwarz Gruppe – REset Plastic, която Лидл България следва неотменно вече близо четири години. Тя цели избягване и намаляване употребата на пластмаса чрез редица мерки – намаляване и рециклиране на пластмасата, редизайн на опаковки собствена марка, почистване и премахване на пластмасови отпадъци от околната среда, както и разработването на иновации.

В изпълнение на стратегията REset Plastic Лидл България работи по изпълнението на две цели – да намали количеството пластмаса в опаковките на продуктите собствена марка с 20% до 2025 г. и да направи 100% от опаковките на продуктите си собствена марка максимално рециклируеми.

За постигането им компанията прилага редица последователни мерки. След намаляване теглото на тарелките за прясно месо, Лидл Бълграия въведе и такива с още по- малко съдържание на пластмаса, изработени от над 90% рециклиран материал и 100% рециклируеми. Част от продуктите за почистване от собствената марка на Lidl W5 вече са в опаковки от 100% рециклирана пластмаса.

Едновременно с това компанията работи и в посока намаляване съдържанието на пластмаса в бутилките на продуктите. От началото на 2020 г. Лидл България преустанови продажбата на пластмасови изделия за еднократна употреба.

В нехранителния си асортимент веригата представи първите си спортни обувки собствена марка с текстилна част от 100% рециклирана пластмаса, 25% от която е от стари пластмасови бутилки, събирани от плажове и крайбрежни райони.