Citigroup забранява видеоразговорите в петък и поощрява почивките
Главният изпълнителен директор на щатската банка Citigroup Inc. Джейн Фрейзър е забранила вътрешните видеоразговори в петък и е насърчила почивките в опит да се пребори с неразположението на работното място, породено от пандемията.
Фрейзър, която зае поста малко по-рано през годината, е обявила, че последният ден от работната седмица ще е известен в банката като “Петъци без Zoom,” информира Bloomberg, позовавайки се на вътрешно уведомление. Тя също така определи 28 май като празничен за цялата компания.
Служителите на Citi, която е една от най-големите банки в света, също така са насърчавани да не насрочват срещи извън това, което се считаше за работно време преди пандемията от Covid-19 да остави повечето от тях у дома.
“Знам от вашата обратна връзка и от моя опит, че размиването на линиите между дома и работата и безпощадния работен ден по време на пандемията оказаха влияние върху нашето благосъстояние,” пише Фрейзър в уведомлението до служителите. “Това просто не е устойчиво.”
Най-големите корпорации в света се опитват да се приспособят към променящите се приоритети на служителите, докато мерките около коронавируса продължават. Този месец Ford Motor Co. информира 30 000 свои служители, че могат да работят от вкъщи, дори и след края на пандемията. Други се опитват да върнат повече хора в офиса, в това число стажанти през лятото, след като откриват, че е трудно да се налага корпоративна култура чрез видеоразговори.
Citigroup информира своите стажанти тази седмица, че програмата им отново ще е виртуална. Банката обаче възстанови продължителността й от 10 седмици, след като я бе намалила на едва 5 седмици през миналата година заради пандемията.
Фрейзър също така заяви, че компанията преценява как ще изглежда бъдещето на работното място в банката в дългосрочен план. За много от позициите от Citigroup са решили, че присъствието в офиса е важно за конкурентоспособността, сътрудничеството и обучението на по-младите служители.
По-голяма част от позициите в компанията ще бъдат проектирани като хибридни, като при тях служителите ще са в офиса най-малко по три дни в седмицата и ще работят от вкъщи до два дни в седмицата.