Услугата, която предлагаме, е от типа "buy now, pay later", или на български "купи сега, плати по-късно".

Силният ръст на онлайн търговията само подкрепя нашите планове и ние сме готови да растем заедно с пазара. Нашето мнение е, че този тип услуги са бъдещето на електронната търговия.

Това заяви Ивайло Иванов от Newpay в панела "На пазар през 2021 г.", който беше част от 12-ото издание на форума Шумът на парите.

"В процеса на онлайн пазаруването имаме една потребителска пътека, която до голяма степен е направена в интерес на купувача до момента, в който стигне до плащането. Там нещата навлизат в една архаична "сива зона", която е извън контрола на търговеца и съответно клиентското изживяване не е толкова добро. Точно този проблем се опитваме да разрешим в Newpay", заяви Иванов.

По думите му един от ключовите елементи в онлайн търговията са по-гъвкавите методи за разплащане.

"Моделът "купи сега, плати по-късно" печели все по-голяма популярност, защото позволява на потребителя да получи покупката си моментално, а да я плати в отложен срок без абсолютно никакви такси за него. Идеята е той да завърши напълно покупката още преди да е извадил и един лев от джоба си", каза още Иванов.

По думите му ефектът от тази промяна върху онлайн пазаруването като цяло е изключителен и се наблюдава в световен мащаб. Според Иванов този модел е полезен както за клиентите, така и за търговците.

Статистиката на европейския пазар показва, че компаниите, които предлагат услугата "купи сега, плати по-късно", отчитат среден ръст на оборотите си с над 40% и конверсиите на сайтовете си (от посещения към реално завършени покупки) с над 50%. Лоялните клиенти, които правят повече от една поръчка, се увеличават с 90%.

"Водещите глобални финтек компании в тази сфера са едни от най-скъпите, от гледна точка на пазарната им капитализация. Това говори за потенциала на тези услуги и за оценката, която получават като добавена стойност", каза още Ивайло Иванов.

По думите му Newpay вече разполага със завършен продукт с всички необходими технически интеграции с всякакви платформи за онлайн търговия.

"Фокусът ни в момента е в привличането на търговците. Предлагаме им изключително атрактивни условия, за да могат да се запознаят и да използват тази нова за България услуга", добави той.