Голяма част от клоновата мрежа в държави, които са по-напред от нас в дигитализацията, продължава да съществува и по-голямата част от бизнеса, които се генерира, идва от клоновете.

В това отношение ние сме 5 години назад в сравнение с други пазари. Това каза по време на участието си в панел Fintech, част от второто издание на Digital Trends, Виктор Стоянов, Директор Дистанционни услуги и дигитални канали в УниКредит Булбанк.

“Първата и основна точка на дигитализацията е голяма част от транзакционния бизнес, който всяка една банка предлага, да бъде изместен в дигиталните канали. Това е нещо, което всяка банка през последните 10, или дори 15, години се е фокусирала. Именно там сме достигнали една висока фаза на заместване. Специално в УниКредит около 90% от всички трансакции се случват извън филиала“, каза Стоянов.

Според него втората част е какви продукти могат да бъдат заявени, но и изцяло приключени, дигитално. Експертът посочи, че в последните 5 години много от банките са успели да предложат първата точка, т.е. клиент да заяви услугата дистанционно, но всичко останало продължаваше да се случва физически.

Днес вече, както в УниКредит Булбанк, така и в други банки, успяват да затворят този цикъл – от заявката до изцяло дистанционно приключване на сделката, но това важи в повечето случаи изцяло за съществуващи клиенти.

Стоянов посочи, че през 2020 година най-голямото предизвикателство пред банките е някой да стане техен клиент изцяло дигитално, като УниКредит е успяла да го постигне през мобилната апликация, откъдето може да станеш клиент, да си заявиш дебитна карта и да я получиш директно на адрес.

„Най-важното е да имаш услуги и продукти, които фукционират безотказно. В момента, в който имаш тази база и основа, на която да стъпиш и надграждаш, чак тогава това би дало значение и за крайния клиент“.

Според него от следващата година трябва да се върви в посока към подобряване на това, което банките имат днес в апликацията си, но и да се добавят нови методи за плащане с различни партньори.

Стоянов обяви, че УниКредит Булбанк е близо до 500 000 клиента, които всеки месец ползват Булбанк Мобайл. Това е близо 50% от цялата ѝ клиентска база.

Вижте какво каза още Виктор Стоянов във видеото по-долу: