VW подсилва зарядната инфраструктура за електрическите си автомобили
Германският автомобилен гигант Volkswagen планира да удвои броя на служителите си в поделението, което се занимава с изграждане на инфраструктура за електрически автомобили, съобщава Ройтерс.
По този начин компанията ще се опита да се изправи срещу основния си конкурент на това поле - американската Tesla.
Volkswagen иска да ускори изграждането на зарядни станции, тъй като дължината на пробега и удобството на зареждане е един от най-важните критерии за купувачите на електрически возила.
Най-големият европейски автопроизводител се надява, че ще може да убеди все повече хора да се откажат от конвенционалните двигатели, захранвани от изкопаеми горива, като преминат на електрически.
От VW са привлекли в екипа си и Елке Теме, която дълги години работеше за енергийните компании RWE и Innogy. Основната ѝ задача ще бъде да помогне на автомобилния гигант да се превърне в успешен конкурент на Tesla както в Европа, така и в световен мащаб.
Теме, която е във Volkswagen от януари тази година, координира всички процеси, свързани с осигуряването на енергия за зарядните станции, зареждането на автомобилите на клиентите в домовете им, както и сделките за покупката на самата енергия.
Очаква се в отдела на компанията, който е отговорен за тази дейност, през 2022 г. да работят над 300 души. Само от началото на тази година броят им се е утроил и вече е над 100.
Засега Елке Теме не разкрива какъв бюджет ѝ е отпуснат от компанията, но е категорична, че има пълната подкрепа на ръководството, което до този момент е дало "зелена светлина" за инвестиционните ѝ планове. Включително и за изграждането на системи за складиране на енергия, подобни на създадената от Tesla Powerwall.
VW планира да инвестира над 35 милиарда евро в поделението си за електрически автомобили до 2035 г.
По отношение на производството на електрически возила компанията е един от лидерите на глобалния пазар, но в изграждането на инфраструктурата за тях тя все още има да наваксва. В момента Tesla разполага с над 30 000 станции за бързо зареждане по целия свят, които за 15 минути зареждане осигуряват 200 километра допълнителен пробег.
През октомври американската компания обяви, че броят на тези станции ще се утрои в следващите две години.
За сравнение, VW има около 12 000 станции към момента и планира да увеличи броя им близо четири пъти до 45 000 през 2025 г.