Стъкленият под на моста Ponte della Costituzione във Венеция, пресичащ Гранд канал, трябва да бъде заменен с каменен, защото твърде много пешеходци се плъзгат по него.

Мостът с дължина 91 метра и тегло от стотици хиляди килограми е проектиран от известния испански архитект Сантяго Калатрава и открит през 2008 г.

Това е поразително допълнение към архитектурата на града, свързвайки железопътната гара на Венеция с автомобилния, автобусния и фериботния терминал на Piazzale Roma, но е преследван от противоречия, пише Daily Mail.

От самото начало от асоциациите на хората с увреждания се оплакват от липсата на достъп за инвалидни колички, така че е инсталирана подходяща инфраструктура на цена от около 1.5 милиона евро. Тя обаче е демонтирана след оплаквания, че е твърде бавна и твърде гореща през лятото.

Проблемът с подхлъзващите се по отличителния стъклен под на моста хора също продължава, въпреки множеството тактики, използвани за борба с него - включително пластири от смола и неплъзгащи се стикери, трахит, положен по средата на моста и знаци, предупреждаващи посетителите за възможна загуба на сцепление.

Но броят на паданията кара града да отпусне 500 000 евро, за да замени напълно стъклото с трахит, според The ​​New York Times.

„Хората се самонараняват и съдят администрацията“, казва пред вестника Франческа Закариото, служител по обществените работи във Венеция. „Трябва да се намесим. Невинаги можем да правим поезия. Трябва да осигурим сигурност".

15 от най-красивите европейски градчетаПариж, Рим, Барселона... Европейските градове са първи избор на пътешествениците и с прав

Пенсионираният 71-годишен пристанищен работник Анджело Шале казва пред вестника: „Това не е мост. Това е капан."

Сантяго Калатрава е един от най-известните архитекти в света. Той проектира Транспортния център на Световния търговски център в Ню Йорк, Моста на мира в Калгари, мостовете Маргарет Макдермот в Далас и моста Самюъл Бекет в Дъблин.