Продажбите на Nintendo Switch надминаха тези на предшественика Wii

Nintendo продаде 18.95 милиона конзоли за видеоигри Switch за деветте месеца до края на декември. Общите проаджби на конзолата на японската компания вече са над 100 милиона и надминават тези на нейния предшественик Wii, съобщава Ройтерс.
Продажбите за деветте месеца до декември са по-малко от продадените 24.1 милиона Switch конзоли за същия период на предходната година, но въпреки това търсенето за устройството остава силно, независимо от факта, че то вече е за пета поредна година на пазара.
Базираният в Киото производител на видеоигри се стреми да удължи живота на конзолата, пускайки през октомври модел с OLED дисплей, който до края на годината беше продаден в близо 4 милиона броя.
Nintendo намали годишната си прогноза за продажбите на Switch до 23 милиона от 24 милиона преди това. Този ход следва понижаването на прогнозата и от страна на конкурентите от Sony Group. Основната причина за занижените очаквания е недостигът на компоненти, с който се борят всички производители на пазара.
През първите девет месеца на финансовата година Nintendo продаде 11.8 милиона домашни конзоли Switch и 3.2 милиона от мобилния Switch Lite.
През последните месеци в гейминг индустрията се вливат значителни инвестиции, като новите играчи се опитват да привлекат потребителите към своите продукти, а утвърдените компании добавят възможности за разработчиците с разширяването на онлайн игрите и тези, базирани в "облачните" платформи.
Макар и да не се противопоставя на сключването на сделки и придобиванията, президентът на Nintendo Шунтаро Фурукава заяви, че за неговата компания "не би било плюс внезапното привличане на хора, които нямат начина на мислене на Nintendo"
Идеята за т. нар. "метавселена" - виртуален свят, в който потребителите играят, пазаруват и работят, стимулира инвестициите в индустрията от страна на технологичните гиганти, като Meta (компанията майка на Facebook)
Според Фурукава, Nintendo вижда възможности за развитие в метавселената, но ще ги обмисли, само когато „изненадата и забавлението“, които са фокусът на фирмата, могат да бъдат осигурени на потребителите.
Оперативните приходи на японската компания за последното тримесечие на миналата година се повишават с 10% на годишна база до 252.5 милиарда йени (2.2 милиарда долара), а прогнозата за печалба за цялата година е ревизирана във възходяща посока с 8% до 560 милиарда йени (4.87 млрд. долара).
Nintendo също така отчете и силни продажби в софтуерното си поделения. Сред заглавията, които се очаква да стимулират бъдещото търсене, е играта „Pokemon Legends: Arceus“, която стартира на 28 януари и получи положителни оценки от критиците.
Продължението на "Legend of Zelda: Breath of the Wild", която е продадено в повече от 25 милиона бройки, също е предвидено за пускане тази година.