Nintendo продаде 18.95 милиона конзоли за видеоигри Switch за деветте месеца до края на декември. Общите проаджби на конзолата на японската компания вече са над 100 милиона и надминават тези на нейния предшественик Wii, съобщава Ройтерс.

Продажбите за деветте месеца до декември са по-малко от продадените 24.1 милиона Switch конзоли за същия период на предходната година, но въпреки това търсенето за устройството остава силно, независимо от факта, че то вече е за пета поредна година на пазара.

Базираният в Киото производител на видеоигри се стреми да удължи живота на конзолата, пускайки през октомври модел с OLED дисплей, който до края на годината беше продаден в близо 4 милиона броя.

Nintendo намали годишната си прогноза за продажбите на Switch до 23 милиона от 24 милиона преди това. Този ход следва понижаването на прогнозата и от страна на конкурентите от Sony Group. Основната причина за занижените очаквания е недостигът на компоненти, с който се борят всички производители на пазара.

През първите девет месеца на финансовата година Nintendo продаде 11.8 милиона домашни конзоли Switch и 3.2 милиона от мобилния Switch Lite.

През последните месеци в гейминг индустрията се вливат значителни инвестиции, като новите играчи се опитват да привлекат потребителите към своите продукти, а утвърдените компании добавят възможности за разработчиците с разширяването на онлайн игрите и тези, базирани в "облачните" платформи.

Google пуска приложение, с което игрите за Android ще вървят и на WindowsЗасега пилотната версия на Google Play Games ще бъде достъпна само в три държави - Хонконг, Южна Корея и Тайван

Макар и да не се противопоставя на сключването на сделки и придобиванията, президентът на Nintendo Шунтаро Фурукава заяви, че за неговата компания "не би било плюс внезапното привличане на хора, които нямат начина на мислене на Nintendo"

Идеята за т. нар. "метавселена" - виртуален свят, в който потребителите играят, пазаруват и работят, стимулира инвестициите в индустрията от страна на технологичните гиганти, като Meta (компанията майка на Facebook)

Според Фурукава, Nintendo вижда възможности за развитие в метавселената, но ще ги обмисли, само когато „изненадата и забавлението“, които са фокусът на фирмата, могат да бъдат осигурени на потребителите.

Оперативните приходи на японската компания за последното тримесечие на миналата година се повишават с 10% на годишна база до 252.5 милиарда йени (2.2 милиарда долара), а прогнозата за печалба за цялата година е ревизирана във възходяща посока с 8% до 560 милиарда йени (4.87 млрд. долара).

Nintendo също така отчете и силни продажби в софтуерното си поделения. Сред заглавията, които се очаква да стимулират бъдещото търсене, е играта „Pokemon Legends: Arceus“, която стартира на 28 януари и получи положителни оценки от критиците.

Продължението на "Legend of Zelda: Breath of the Wild", която е продадено в повече от 25 милиона бройки, също е предвидено за пускане тази година.