Индустрията на корабните превози може да за почне бързо да се възстановява в края на април, тъй като ситуацията с разпространението на COVID-19 в Китай се облекчава.

Това заяви пред CNBC основателят на транспортната компания Mandarin Shipping Тим Хъксли.

В Шанхай беше наложен локдаун през март заради нарастването на случаите на COVID-19. Градът е дом на най-натовареното контейнерно пристанище в света.

„Самото пристанище, всъщност, остана отворено, така че корабите могат да влизат в него, но имаше проблеми с доставите на товарите от и до пристанището по суша“, каза Хъксли.

В последните няколко седмици Китай беше обхванат от най-тежката вълна на пандемията от нейното начало през 2020 г. Властите наложиха строги правила за шофьорите на камиони, влизащи в Шанхай. Тези ограничения направиха транспортирането на стоки в и извън града по-скъпо и по-малко ефективно.

По думите на Хъксли, Шанхай има много натоварени вериги за доставки, които се планират така, че да достигат точно навреме и не са особено гъвкави. В резултат на това, фабриките нямат друг избор, освен да затворят, когато има прекъсвания на доставките.

"Опашката" от товарни кораби, чакащи на големите китайски пристанища, като Шанхай, става все по-дълга с всеки изминал ден.

Украйна прехвърля износа си от кораби на влакове. Възможно ли е това?Около 1100 железопътни вагона, превозващи зърно, са блокирани в Западна Украйна, близо до главния железопътен граничен пункт с Полша, неспособни да транспортират своите товари

Прекъсванията на веригата за доставки се превърнаха в един от най-големите проблеми за световната икономика още в ранните етапи на пандемията в резултат на локдауните, промените в потребителското поведение, а напоследък и заради войната в Украйна.

Може да отнеме известно време, докато нещата напълно се върнат към нормалното си състояние, но, според Хъксли, може да се постигне значително облекчение след възстановяването на логитичната мрежа в Китай.

„В резултат на всичко това наблюдаваме най-силния скок в цените на контейнерните превози и на търсенето на транспортни услуги в историята“, добави той.

Хъксли прогнозира още, че с връщането към нормален режим на работа на индустрията ще има и огромен обем отложено търсене, което пазарът ще трябва да поеме.