Криптосделки повишиха приходите от спонсори на НБА до 1.6 млрд. долара
Компании в сферата на криптовалутите са помогнали за увеличаването на приходите на НБА от спонсори с до рекордните 1.6 млрд. долара за сезон 2021-22 г., сочат данни на IEG.
Това представлява увеличение от 13%, в сравнение с генерираните 1.4 млрд. долара за сезон 2020-21 г.
Приходите на НБА от спонсори през сезон 2018-19 г. възлязоха на 1.2 млрд. долара.
Спонсорските споразумение могат да включва сделки за правата върху името на спортни зали и за поставянето на логата на компании върху спортните екипи на играчите.
“Приходите от спонсори в сферата на криптовалутите са нещо невиждано досега,” казва пред CNBC Питър Лаац, управляващ директор на IEG.
Партньорствата с критпокомпании в момента са втората най-доходоносна спонсорска категория за НБА, като изостават единствено зад технологиите. Сред криптосделките на НБА този сезон е и споразумението с платформата за търговия с криптовалути Coinbase. Сделката е на стойност 192 млн. долара за период от четири години, според CNBC.
Сред категориите, които носят на НБА приходи в размер на над 100 млн. долара годишно, са банките, телекомите и спортните сроки, според IEG. Сред компаниите, които харчат поне по 50 млн. долара, са Anheuser-Busch, Pepsi, и AT&T.
Сред четирите големи спортни лиги в САЩ НБА се нарежда на трето място по приходи от спонсори. НФЛ е на първо място със спонсорски договори за близо 2 млрд. долара за сезон 2021 г., според IEG. През март CNBC информира, че бейзболната лига е генерирала 1.7 млрд. долара приходи от спонсори за миналия сезон. НХЛ пък си е осигурила 676 млн. долара от спонсори за сезон 2020-21 г.
Данните на IEG бяха поубликувани в навечерието на старта на финалите в НБА, където за титлата ще се борят Голдън Стейт Уориърс и Бостън Селтикс.
По отношение на отделните отбори Лос Анджелис Лейкърс сключиха 20-годишен договор на стойност 700 млн. долара с Crypto.com за правата върху името на тяхната зала. Уориърс пък подписаха договор за 10 млн. долара с FTX, борса за търговия с криптодеривати. Компанията също така си осигури правото върху името на залата на Маями Хийт.