Кораб, който ще превозва пътници между Обединеното кралство и Франция през следващите няколко години, ще бъде най-големият хибриден плавателен съд, построен някога, съобщава CNBC.

Операторът на кораба Brittany Ferries заяви, че плавателният съд Saint-Malo ще има капацитет на батерията от 11.5 мегаватчаса. Това е около два пъти над капацитета, който обикновено имат морските плавателни съдове с хибридно задвижване.

От Brittany Ferries ксмятат, че корабът ще бъде доставен през 2024 г. Втори хибрид ще се присъедини към флота на компанията малко след това и ще пътува между Портсмут и Кан.

Предимството на хибридните кораби е, че те могат да работят с втечнен природен газ, батерия или комбинация от двете.

Brittany Ferries казват още, че общо три хибридни кораба се строят от корабостроителницата Stena RoRo, използвайки хибридна технология от финландската фирма Wartsila.

„Огромният размер на батерията ще позволи на корабите да работят с пълна мощност, използвайки както витла, така и всички тласкащи устройства, за да маневрират без емисии във и извън пристанищата, дори и при лошо време“, казва главният изпълнителен директор на Wartsila Хакан Агневал.

Морските превози не се различават от останалите видове транспорт, тъй като имат значителен отпечатък върху околната среда. По данни на Евростат, през 2019 г. корабоплаването в Европейския съюз консумира 12.2% от целия обем на горивата, използвани за транспорт.

Тези луксозни хотели разполагат със свои собствени яхтиОт Тайланд и Търкс и Кайкос през Марбея до Малдивите, тези разкошни хотели предлагат частни яхти за почасови, ежедневни и многодневни маршрути


Международната агенция по енергетика пък изчислява, че международното корабоплаване е отговорно за около 2% от свързаните с енергията емисии на въглероден диоксид на планетата през 2020 г.

С притесненията относно устойчивостта на големите икономики и бизнеси по света, които се стремят да намалят емисиите и да постигнат целите си за нетни нулеви емисии, секторът ще трябва да намери нови начини за намаляване на екологичния отпечатък на своите операции.

По-рано тази година главният изпълнителен директор на корабния гигант Moller-Maersk Сорен Скоу коментира пред CNBC, че преминаването към „зелени“ горива ще е доста скъпо, но в същото време той подчерта, че е важно бизнесът да се фокусира върху по-голямата картина, а не върху краткосрочната "болка".

Moller-Maersk иска целият бизнес да достигне нетни нулеви емисии на парникови газове през 2040 г., или 10 години преди предишната си цел.