Колко струват велосипедите от Обиколката на Франция?
На 1 юли стартира тазгодишното издание на най-престижната колоездачна надпревара в света.
Обиколката на Франция през 2022 г. обхваща 21 етапа с обща дължина от 3350 километра и ще приключи на 24 юли в Париж.
Тази година в тура участват 176 състезатели от 22 отбора. По време на обиколката те ще карат най-модерните велосипеди, оборудвани с най-иновативните технологии.
Общо 17 производители доставят велосипедите на отборите, участващи в Обиколката на Франция, като някои от тях снабдяват по повече от един екип.
Тур дьо Франс е нещо като "шоурум" за велосипедните марки, които официално представят своите нови модели. Макар че състезателните версии притежават различни индивидуални детайли, които са съобразени със специфичния стил на каране и функциите на всеки състезател, всяка от тях може да бъде закупена и от "простосмъртните", макар и в по-базов вариант.
Колко обаче струват велосипедите, които се карат по трасетата на Обиколката на Франция?
През 2022 г. средната им цена достига 12 030 щатски долара, по данни на електронното издание Cyclists Hub. Инфлацията не подминава и тези машини, тъй като за последните две години те са поскъпнали средно с малко над 14%.
През 2020 г. средната цена на състезателните велосипеди е била 10 540 долара, а през 2021 г. - 11 1170 долара.
Като цяло цените варират в зависимост от спецификациите и компонентите на велосипеда. Освен това някои отбори използват уникални комбинации, които не се продават като цял пакет на крайните клиенти.
Освен това, в повечето случаи, моделите, които дебютират по време на Обиколката на Франция, не се предлагат на широката публика чак до пролетта на следващата година, тоест за следващия колоездачен сезон. По тази причина и цените, посочени от Cyclists Hub, може да не са окончателни, но въпреки това са доста близки до тези, които ще видим по веломагазините.
Най-евтиният велосипед, участващ в тазгодишната Обиколка (Lapierre Aircode DRS 9.0), струва 8500 щатски долара, а най-скъпият (BMC Teammachine SLR01 TEAM) е с почти двойно по-висока цена от 16 200 долара.
Очевидно е, че дори и най-достъпните състезателни машини не са подходящи за любителите, които обичат да карат за удоволствие през уикенда или да се придвижват от вкъщи до офиса. Това са ултралеки машини с тегло от под 7 килограма, а компонентите им изискват редовна поддръжка и също не са евтини, ако се наложи смяна.
Но ако сте запален велоентусиаст, който иска да провери дали може да изкачва алпийските шосета със същата скорост, с която го правят Тадей Погачар, Примош Роглич или Уот Ван Аерт, вече знаете каква сума ще трябва да заделите, ако искате да притежавате същите велосипеди като тях.