Качеството на шефа, което е сред най-харесваните от служителите

Когато размишлявате върху качествата на добрия лидер, вероятно наум ви идват неща като - решителност, смирение и увереност.
Според експерти от Станфорд обаче, ключът към успешното лидерство лежи в друга съвсем простичка черта: чувството за хумор.
Може да правим сериозни неща, без да се взимаме твърде насериозно.
Всъщност, често така се справяме с тях по-добре, казва Наоми Багдонас от бизнес училището на Станфорд.
Багдонас води курс, посветен на силата на хумора за лидерските качества. Заедно със специалиста Дженифър Аакер, тя държи мотивиращи речи. По думите й хуморът помага да се създават по-силни връзки в екипа. Освен това стимулира творческия потенциал и устойчивостта.
Смехът създава усещане за доверие, близост и комфорт. Когато хората се смеят заедно, мозъкът им освобождава определени хормони - ендорфини и допамин. Те наподобяват усещането на бегача - радост и наслада от физическото натоварване, пише CNBC.
Тази химическа реакция в мозъка е това, което ни кара да се чувстваме свързани с другите, казват Аакер и Багдонас.
Следвайки тази логика, работодателите, които споделят хумора си със служителите си, може да създадат по-добра връзка с тях.
Аакер и Багдонас цитират проучване, публикувано в специализираното списание Social Behavior and Personality, според което лидерите с чувство за хумор се възприемат от служителите като по-мотивиращи и вдъхващи усещане за възхищение. Те са по-приобщаващи и стимулират екипа два пъти повече да търси творчески решения на предизвикателствата.
Разбира се, не всеки определя хумора като лесен за постигане. Лошите и изкуствени смешки разваляват впечатлението.
Аакер и Багдонас съветват работодателите, които иска да използват силата на смеха, да не търсят култови смешки, а да се придържат към случващото се в живота. Дори споменаването на борбата с косата сутрин е забавна тема, която може да бъде засегната.
Добрата новина е, че ежедневието ни е богато на хумористични моменти. Просто трябва да ги забележим, казва Аакер.
Не се питайте дали това, което казвате, е смешно. Вместо това се запитайте дали думите ви ще повияят положително на служителите, допълва тя.