Amazon изненада приятно акционерите си с по-силни приходи от очакваното
Американският технологичен гигант Amazon заяви, че очаква скок в приходите за третото тримесечие в резултат на ръста на абонаментите за платената услуга Amazon Prime и силното потребителско търсене, което запазва нивата си въпреки нарастващата инфлация.
Акциите на най-големия онлайн търговец на дребно в света се повишиха с 13% в следборсовата търговия в четвъртък, увеличавайки пазарната оценка на компанията с повече от 150 милиарда долара до 1.24 трилиона долара.
Amazon, подобно на голяма част от представителите на индустрията за търговия на дребно, е изправена пред сериозни предизвикателства. Основният ѝ конкурент - в лицето на Walmart, обяви по-рано тази седмица, че финансовите резултати тази година ще бъдат по-слаби от очакваното.
Доверието на потребителите в САЩ се понижава през последните месеци, тъй като те са все по-притеснени за бъдещето на икономика, а някои от тях вече се придържат към покупките основно на стоки от първа необходимост на по-ниски цени.
Но поне за момента тази тенденция не се отразява негативно на Amazon. Онлайн търговецът прогнозира нетни продажби между 125 и 130 милиарда долара за летния период, докато повечето анализатори очакваха само 126 милиарда долара, по данни на Ройтерс.
В прессъобщение главният изпълнителен директор Анди Джаси каза, че компанията очаква ускоряване на ръста на приходите и че се опитва да направи услугата Amazon Prime още по-атрактивна за клиентите, като инвестира в по-бързи срокове на доставка и добавя уникални предимства, като безплатната доставка от Grubhub за една година.
Другият положителен сигнал от Amazon са отчетените повече стоки на склад, отколкото преди началото на пандемията COVID-19, изтъкна главният финансов директор Брайън Олсавски.
Amazon почти удвои броя на артикулите, които може да доставя само ден след покупката, постигайки напредък по отношение на дългосрочните си ангажименти. Кампанията Prime Day през юли беше най-голямата досега по брой продажби.
На въпрос за ситуацията в Walmart и промените в потребителските нагласи, финансовият директор Олсавски каза, че "не е забелязал отслабване през юни."
Но все пак ръстът на продажбите се забавя на годишна база в някои от бизнес сегментите на Amazon. В Северна Америка, която е най-големият пазар на компанията, нетните продажби се покачват с 10% през второто тримесечие, в сравнение с отчетения ръст от 22% през същия период преди година. Нейното международно звено отчита спад от 12%.
Смяната на караула обяви напускането на изпълнителния директор на Consumer Дейв Кларк и ръководителя на отдела за корпоративни въпроси Джей Карни, както и на двама от най-високопоставените чернокожи ръководители на компанията. Период на рекордна печалба отстъпи през първото тримесечие на 2022 г. на първата тримесечна загуба на Amazon от седем години.
В крайна сметка, Amazon отчита загуба от 2 милиарда долара през второто тримесечие, включително тази от оценката преди данъци от 3.9 милиарда долара от инвестицията си в Rivian Automotive Inc. Но компанията надмина консенсусните очаквания, като отчете оперативни приходи от 3.3 милиарда долара, благодарение изцяло на печелившото си подразделение за облачни услуги.
Допълнителните разходи на компанията, свързани с инфлацията, производителността и други елементи, са били 4 милиарда долара, или с около 2 милиарда долара по-малко, отколкото в началото на годината, каза Олсавски.
След като положи усилия да отговори на увеличаващото се търсене в пика на онлайн пазаруването по време на пандемията от COVID-19, сега Amazon започва да забавя отварянето на нови складове, за да овладее разходите.
Компанията засега отложи разширяването на офис пространството си в Белвю, Вашингтон, и не запълни позициите, които се освободиха в някои съоръжения, намалявайки броя на служителите си на пълен и непълен работен ден.