Владислав Лазаров: Бъдещето на Adidas е в метавселената
Спортният бранд Adidas ще отвори офис в София, в който компанията ще прави технологични разработки. Това анонсира Владислав Лазаров, глобален старши директор на дигиталните продукти в Adidas, по време на форума Digital Trends 2022.
Метавселената и web3 отворят много възможности за бизнеса, а предвид прогнозата, че до 100 години 90% от съвременните марки няма да съществуват, въпросът опира до оцеляване, каза още той.
Още през 2020 г., в средата на пандемията, Adidas решава да интегрира реалното във виртуалното пространството. Така се ражда Adidas Gamers - проект, който позволява на потребителите да пренесат своите футболни умения от реалния живот във виртуалния. Следва сключването на ценни партньорства, сред които с Coinbase, Prada и много други.
Само преди дни заедно с FIFA стартирахме виртуално преживяване в платформата Roblox. Това е платформа, която има 200 млн. потребители всеки месец. 50 милиона играят всеки ден, а възрастта им е от 10 до 15-годишна възраст, сподели Лазаров.
Според него в Roblox и други подобни платформи децата са тези, които определят покупателната способност. Това кара фирмите да искат да бъдат част от процеса. Те искат да се възползват от нетрадиционния модел на правене на бизнес, който предлага т.нар. отворена метавселена.
Лазаров засегна и темата за купуването на виртуална земя. По думите му, колкото повече хора започнат да използват метавселената, толкова по-висока ще бъде цената й. Сред най-обещаващите категории във виртуалните продукти са и т.нар. програми за лоялност.
Adidas инвестира милиони долари всяка година, за да бъде част от метавселената. Компанията вярва, че тя ще й донесе приходи в бъдеще.
Отворената метавселена с помощта на NFT позволява да имате персонаж, да му купувате дрехи и други вещи. Впоследствие, когато решите, че повече не искате да участвате в нея, ще можете да вземете обектите и да ги продадете на отворения пазар, както това се прави и в реалния живот.
Според прогнози метавселената ще генерира 600 млрд. евро приходи през 2026 г. 88% от поколението Z смята, че виртуалната им идентичност кореспондира с реалната, а 38% виждат виртуалната среда като част от ежедневието си в момента.