Американският президент Джо Байдън каза вчера, че Илон Мъск е купил социалната медийна платформа Twitter, за да бълва лъжи по целия свят, предадоха световните агенции.

Компанията съкрати половината от служителите си вчера, но каза, че съкращенията са по-малки в екипа, отговорен за предотвратяване на разпространението на дезинформация. Това стана на фона на отдръпващи се рекламодатели, заради неяснота в управлението на съдържанието.

"Сега нещото, което най-много ни тревожи е, че Илон Мъск си купува компания, която изпраща или просто казано бълва лъжи по целия свят ... Вече няма редактори в Америка. Няма. Как да очакваме децата да разберат какво е заложено на картата?", каза Байдън по време на събитие за набиране на дарения.


Служители на Twitter заведоха колективен иск срещу МъскСпоред тях компанията извършва съкращенията в нарушение на федералния и калифорнийски закон Говорителката на Белия дом Карин Жан-Пиер каза по-рано пред журналисти, че Байдън е бил пределно ясен за нуждата от намаляване на езика на омразата и дезинформацията.

"Тези му възгледи се отнасят и за Twitter, отнасят се и за Facebook и за всяка друга социална мрежа, където потребителите могат да разпространяват дезинформация", каза говорителката.

Обещанието на Мъск е да възстанови свободата на словото и едновременно с това да не допусне Twitter да се превърне в "адски пейзаж". Големите рекламодатели обаче изразяваха опасения относно придобиването на Twitter от мултимилиардера.


Ще се завърне ли Доналд Тръмп като С няколко докосвания на клавиатурата на смартфона си Тръмп може да събуди журналистите във Вашингтон, да подкрепи рейтинга на някой закъсал политик или да превърне в забавна сензация поредната си идея Вчера стана ясно, че германският автомобилостроител Volkswagen се присъединява към други компании, които спират рекламите си в Twitter, предаде ДПА.

Повод за решението е съобщение от страна на социалната мрежа, в което се казва, че тя ще преразгледа насоките си в областта на рекламата. Групата Volkswagen "препоръча на своите марки да спрат платените си дейности на платформата до второ нареждане", се казва в съобщението. "Ние следим ситуацията отблизо и ще вземем решение за следващите стъпки в зависимост от развитието." По-рано американският производител на автомобили General Motors и британската компания за зърнени храни General Mill обявиха, че спират рекламите в социалната мрежа. Audi, дъщерно дружество на Volkswagen, заяви още вчера, че ще спре рекламите и ще продължи да оценява ситуацията.

Илон Мъск заяви, че натиск върху рекламодателите оказват активистки групи, имайки предвид групите за онлайн безопасност, разтревожени от плановете на Мъск да облекчи модерирането на съдържанието и да отмени забранени акаунти на противоречиви фигури, включително бившия президент на САЩ Доналд Тръмп.
Йоел Рот, ръководителят на отдела за безопасност и почтеност в Twitter, подчерта, че работните места на повечето от над 2000 модератори на съдържание не са били засегнати.
Мъск пък написа в собствената си мрежа, че „активистите“, изразяващи загриженост за това как се модерира Twitter, „се опитват да унищожат свободата на словото в Америка“.