Боб Айгър повежда Disney в бичи марш
След трудна първа година в магическото кралство нещата вече изглеждат по-розови за главният изпълнителен директор на Disney Боб Айгър.
Той съчетава силния отчет за приходите с партньорства като Epic Games и Тейлър Суифт, както и предстояща платформа за стрийминг на спортни събития.
Добрите резултати би трябвало да дадат на уверения Айгър амуниции в продължаващата му битка с акционерите, които критикуват Disney за забавянето на акциите.
Пазарът изглежда се съгласи, като акциите на компанията скочиха с около 7% в следборсовата търговия.
Печалбата на акция за първото тримесечие на Disney надмина очакванията и компанията заяви, че приходите за цялата година ще се увеличат с поне 20% през идната година.
Тя също така намали загубите си от стрийминг до $216 млн. от $1,05 млрд. през предходното тримесечие и очаква звеното да бъде на печалба до края на 2024 г.
"Третото поредно силно тримесечие на Disney ще подкрепи Айгър, който продължава да се бори с извеждането на стрийминга до рентабилност, а намаляването на загубите беше голяма стъпка в тази посока", казва Пол Върна, анализатор в Insider Intelligence.
"Пред Disney все още предстоят големи битки през тази година, но днешните резултати несъмнено ще донесат облекчение на лидерите и акционерите ", добавя Върна.
Компанията обяви, че ще инвестира 1,5 млрд. долара в Epic Games, която стои зад играта Fortnite.
По думите ѝ ползите от партньорството ще бъдат две: запознаване на Gen Z и Gen Alpha с интелектуалната собственост на Disney и увеличаване на приходите чрез покупки в игрите.
Това е ход, насочен към това да покаже на Wall Street, че Disney обръща внимание на игрите и по-младите демографски групи, посочва Business Insider.
Айгър също така представи стратегията и графика си за въвеждане на водещата спортна мрежа ESPN.
Компанията ще пусне самостоятелна стрийминг услуга с ESPN и нейните сестрински мрежи през есента на 2025 г. - нещо, което главният изпълнителен директор нарече "неизбежно".
Платформата вероятно ще интегрира залагания и прогнози, стоки, спортна статистика и персонализиране.
Клиентите също така ще могат да комбинират офертата с Disney+ и Hulu.
Айгър описа съвместното предприятие като многоканална игра за привличане на нови клиенти, които смятат, че класическият пакет платена телевизия е твърде скъп.
Въпреки това Уолстрийт е любопитен колко бързо тези нови усилия могат да заменят съществуващия бизнес на Disney с линейна телевизия, която разчита на кабелния пакет, посочва Business Insider.
Айгър е подложен на натиск от страна на инвеститорите да подобри монетизацията и да определи бъдещето на спортната си мрежа, която е засегната от нарастващите разходи за спортни права.
Moana и Тейлър Суифт са имената на Disney за 2024 г.
Айгър обяви, че концертният филм Taylor Swift: The Eras Tour ще се излъчва единствено в Disney+.
Досега филмът за рекордното турне е събрал над 260 млн. долара в световния бокс офис.
Той въведе стратегия, която включва намаляване на продукцията, унищожаване на филми и сериали, които не отговарят на критериите за качество.
Айгър посочи и предстоящото продължение на филма Moana, което би трябвало да даде тласък на боксофиса след слабите резултати от миналата година.