Някои често срещани бизнес модели могат да бъдат описани като B2C и B2B, които са съответно „бизнес към потребител“ и „бизнес към бизнес“. Но сега се заражда нов такъв - B2AI или „бизнес към изкуствен интелект“.

Това е една от големите промени, свързани с AI, които идват на хоризонта, според нов доклад на Visa и Institute for the Future. В него се разглеждат многобройните начини, по които технологията ще трансформира търговията и до известна степен личните финанси, включително как потребителите вероятно ще я използват за свои собствени цели. Бизнесът на свой ред ще разработи AI агенти, които да общуват и кореспондират с потребителските AI.

Въпреки че много хора вероятно все още не са възприели „лични“ AI инструменти, те са на пазара. И подобно на начина, по който предприятията възприеха стратегии за оптимизация за търсачки или SEO, за да привлекат клиенти, при следващата технологична вълна те ще използват подобни стратегии, свързани с AI.

„Това ще бъде новата SEO оптимизация - вместо да оптимизирате за Google, ще оптимизирате за възприемането на това, което предлагат агентите“, казва пред Fast Company Дилън Хендрикс, директор на програмата за 10-годишни прогнози на Institute for the Future. „Много компании и организации имат екипи, които разглеждат AI и мислят за създаването на ботове, но не мислят за това как всички ще имат такива. И тъй като хората се сблъскват с наплива от ботове, които се опитват да разговарят с тях, те ще се нуждаят от свои собствени такива, които да ги предпазват и да действат като система за проверка“.

По принцип към потребителите ще се насочва толкова много информация, че те ще имат нужда от проницателни AI, които да им кажат кое е действително важно. Именно това ще доведе до появата на B2AI стратегии.

В началото сигурно ще бъде странно. Но имаше време, когато търсачките бяха странни, както и стратегиите за работа с тях. Всичко това днес е обичайно, тъй като сме свикнали с технологиите и стратегиите около тях са нещо нормално. А някои казват, че вероятно ще имаме подобни, макар и по-бързо развиващи се отношения и с AI.

Този бърз темп е изненадващ дори за експертите, казва Раджат Танеджа, президент на технологичния отдел на Visa:

„Скоростта, с която се развива, е нещо, което не бихме могли да предвидим. Въпреки всички тези постижения, все още сме в частта „ловуване“ от технологичния цикъл на AI. Нещата не са толкова безпроблемни, колкото ни се иска“.

Танеджа прогнозира, че личните асистенти с изкуствен интелект вероятно ще станат повсеместни до няколко години, тъй като технологията се усъвършенства и става все по-очевидно полезна, а хората свикват да я използват. Това, от своя страна, ще подтикне компаниите и организациите да коригират стратегиите си, привличайки не само хората потребители, но и тези AI асистенти.

Хендрикс казва, че преходът няма да е безпроблемен, но след няколко години ще е трудно да си представим живота си без AI.

„Това е като да откриеш огъня“, казва той. „Има период, в който хората просто палят къщите си, докато не се научат да го използват, за да готвят и отопляват домовете си“.

Хендрикс смята, че все още се намираме във фазата, в която „горим къщите си“, когато се учим да използваме AI асистентите, но е само въпрос на време плюсовете да станат очевидни за повечето хора.