Предприемаческата империя на Доналд Тръмп добавя ново бизнес поприще към своята еклектична колекция от продукти – този път в сферата на телекомуникациите.

В понеделник The Trump Organization обяви пускането на мобилна услуга под името Trump Mobile и собствен смартфон на цена от 499 долара.

Официалният старт на услугата е насрочен за септември тази година, предава CNBC.

Новият план, който носи името „The 47 Plan“, предлага неограничени разговори, съобщения и мобилни данни на цена от 47,45 долара на месец, както и включени екстри като пътна помощ и телемедицински услуги с достъп до аптеки.

Числата, естествено, не са случайни – те препращат както към 45-ия президентски мандат на Тръмп, така и към сегашната му роля като 47-ия президент на САЩ.

Смартфонът T1 – флагман на новата линия – идва със златист метален корпус, украсен с гравирано американско знаме, а на екрана се вижда надписът “Make America Great Again”, символ на кампанията, с която Тръмп изгради своя политически бранд.

Trump Mobile

Подобно на други продукти, които носят името Trump, и тази нова инициатива не е директна производствена разработка на неговата компания. Най-дребният шрифт на сайта уточнява:

“Trump Mobile, its products and services are not designed, developed, manufactured, distributed or sold by The Trump Organization or any of their respective affiliates or principals.”

С други думи, Trump Mobile е поредният пример за бизнес стратегия чрез лицензиране на марка, при която името на Тръмп е водещият актив, но реалната разработка и логистика са в ръцете на партньорски компании.

Флиртът между политика и продуктови линии не е нов за президента на САЩ. През последните години той и екипът му лансираха серия от стоки – от часовници и кецове до Библии – всички натоварени с политически символизъм и насочени към базата му от лоялни привърженици.

Trump Mobile обаче представлява по-смела стъпка – директна атака към пазара на мобилни оператори, в който брандът се опитва не само да капитализира върху политическия заряд, но и да влезе в ежедневието на потребителите чрез услуга от първа необходимост.

Предстои да видим дали мобилният бранд на Тръмп ще събере достатъчно скорост, за да се задържи на конкурентен пазар, или ще остане поредното политическо разширение с ограничен комерсиален ефект.