Влиянието, което Тейлър Суифт има върху американската икономика – независимо дали става въпрос за Ticketmaster, хотели, Lyft (платформа за споделени превози) или търговци като Boot Barn (верига магазини за уестърн облекло и каубойски ботуши) – вече е добре документирано по време на турнето ѝ Eras. Изглежда, че в сряда дори нейният годеник, звездата от Kansas City Chiefs Травис Келси, усети този ефект.

Акциите на American Eagle Outfitters Inc. скочиха с 8,6%, след като компанията обяви лимитирана колекция в партньорство с Tru Kolors – спортен и лайфстайл бранд, създаден от Келси през 2019 г. Според изявление на American Eagle, колаборацията AE x Tru Kolors by Travis Kelce е била „повече от година в разработка“.

Колекцията ще бъде пусната в два етапа – първият беше на 27 август, а вторият ще бъде на 24 септември – включвайки над 90 артикула: от тениски и якета тип varsity до кашмирени комплекти и пуловери тип крикет, като цените варират между $14,95 и $179,95. Кампанията ще бъде подкрепена и от редица млади спортисти, сред които Анна Фрей, Аззи Фъд, Дрю Алар, Джеремая Смит и Киан Антъни.

Успехът за American Eagle дойде ден след като Signet Jewelers Ltd. също отчете ръст на борсата – акциите се покачиха с 4,4% във вторник и още 6,3% в сряда, след новината за годежа на Суифт и Келси, обявен в Instagram, пише Market Watch.

В анализ на Jefferies, публикуван в сряда, експертът Ашли Хелганс отбелязва, че и двамата – Суифт и Келси – са носили Ralph Lauren на снимките за годежа си. Роклята на американската суперзвезда от колекцията на Ralph Lauren е била разпродадена няколко часа след публикацията. „Виждаме това като обнадеждаваща повратна точка за бранда, особено преди излизането на предстоящия албум на Суифт през октомври, както и в началото на футболния сезон за Келси“, коментира Хелганс.

Данни от Google Trends показват рязък скок в търсенията по ключови думи „Ralph Lauren dress“ и „Taylor Swift Ralph Lauren“. Акциите на компанията също отбелязаха ръст от 0,7% в сряда. Хелганс припомня, че Суифт отдавна не е чужда за бранда, като името ѝ дори е било споменавано по време на отчетите на компанията.

Модната индустрия отдавна разчита на знаменитости, за да навигира различните предизвикателства, пред които се изправя – от мита и ускорени цикли на търсене, диктувани от инфлуенсъри, до по-слабо потребление на фона на по-високите разходи за живот. Но сътрудничествата с известни личности невинаги са гаранция за успех.

Например през февруари Nike обедини сили с Ким Кардашиян, а през май E.l.f. Beauty придоби Rhode – козметичния бранд на Хейли Бийбър – за 1 млрд. долара.

В случая с American Eagle новината за Келси идва след оспорваната кампания „great jeans“ с актрисата Сидни Суини. Инициативата, стартирала миналия месец, предизвика обвинения от прогресивни критици заради „подкрепа на теории за „чистота“ на расата“, последвани от контрареакция от страна на консервативните среди. Засега данните показват, че кампанията не е донесла значителен ръст на трафика и пазарния дял.

Анализатори от BofA подчертават, че инициативата със Суини вероятно няма да реши дългосрочните проблеми на компанията. По думите им American Eagle и Aerie са в „трудна позиция“ поради ограничена ценова гъвкавост и предизвикателствата, свързани с наложените от президента на САЩ Доналд Тръмп тарифи.

Въпреки скока от тази седмица American Eagle остава с понижение от 23,3% от началото на годината – което показва, че ефектът „Келси и Суифт“ може да донесе краткосрочни печалби, но няма да е достатъчен за решаване на фундаменталните предизвикателства пред бранда.