Бруклинският триумф на H&M доказа как бързата мода превзема лукса
Марката Cos, част от портфолиото на шведската група, направи фурор на Седмицата на модата в Ню Йорк, а ревюто й не отстъпваше на играчите в най-високия сегмент
&format=webp)
Главното събитие на четвъртия ден от Седмицата на модата в Ню Йорк имаше всички характеристики за ревю на звезден дизайнер, включително наелектризиращ саундтрак и първи ред, осеян с холивудски звезди.
Имаше обаче и изненада.
Вместо от луксозна марка, шоуто в неделя беше организирано от Cos. Шведската марка, основана през 2007 г. от групата H&M, посрещна гости като британските актриси Джоди Търнър-Смит и Наоми Уотс, и певицата Лорин Хил, в знаменития краен квартал Бруклин, в бивша фабрика от 1890 г., пише The Guardian.
В складовото помещение беше издигнат огромен подиум с ефект на напукан бетон, около който бяха подредени стоманени пейки.
Бруталистичният стил се простираше и върху облеклото, с цветова палитра от метални сиви и въглищни нюанси. Огромните палта от кашмир до кожа бяха стегнати с тънки колани, а реверите на ризите и пуловерите бяха остри като нож.
Заедно с традиционни американски марки като Ralph Lauren и Coach, появата на Cos в програмата отразява по-широката тенденция на модните вериги да излязат от рамките на репутацията си.
В четвъртък H&M, ще даде старт на Лондонската седмица на модата с ревю, стилизирано от Кейти Гранд, британска креативна директорка, която работи с Марк Джейкъбс и Prada, и с участието на моделите от Vogue Алекс Консани и Палома Елсесер. През август Topshop се завърна на подиума след седемгодишно отсъствие с ревю на Трафалгар Скуеър, в което участваше Кара Делевин.
Джой Монтгомъри, редактор в British Vogue, обяснява, че марките от високия клас са под натиск да спечелят лоялността на клиентите, което е „все по-трудно, като се имат предвид неблагоприятните фактори като кризата с цените, затварянето на магазини от високия клас и стратификацията на пазара между ултрабързата мода и ултралуксозния сегмент. Битката е в средния сегмент.“
Този тип „луксозно изпиране“ обхваща и марките от висок клас, които си сътрудничат с дизайнери на знаменитости. Зак Поузън, който си извоюва име с едноименната марка, обличайки Риана и Сара Джесика Паркър, създава модели за Gap. Креативният директор на Uniqlo е бившият дизайнер на Chloé и Givenchy Клеър Уейт Келер, най-известна с дизайна на сватбената рокля на Меган Маркъл, херцогинята на Съсекс. Zara си партнира с всички от Кейт Мос до Стефано Пилати, а Mango работи с Виктория Бекъм – тенденция, чието начало постави H&M, когато пусна първата си колекция с Карл Лагерфелд от Chanel през 2004 г.
Макар моделите от подиума на Cos да са по-скъпи от основната колекция, те все пак са само част от цената на дизайнерските марки. В неделното ревю бяха представени кожена блуза за 299 лири и плисирана пола до коляното за 229 лири. Имаше и няколко палта за четирицифрени суми, включително от лъскава пони кожа и без яка от овча кожа.
Докато преди Cos разграничаваше колекцията си от подиума от основната линия в магазините, използвайки подмарката Cos Atelier, този сезон тя се отказва от това.
В изявление преди шоуто, творческият директор на марката Карин Густафсън, която работи за нея от самото й създаване, заяви, че целта е да се избегне объркване сред клиентите.
„Цялата ни работа е насочена към създаването на най-добрите продукти. Всичко, което правим, е основано на занаятчийство и иновации, така че наличието на специален етикет нямаше смисъл.“
Според Монтгомъри, макар модните ревюта да могат да „преодолеят шума на онлайн маркетинга“, това „в никакъв случай не е универсално решение. „Има риск да се превърне в поредния трик, на който се хвърлят без да обмислят внимателно. Потребителите са по-чувствителни към автентичността от всякога и е достатъчна една грешна стъпка, за да прехвърлят лоялността си към друга марка.“
Междувременно по-рано в неделя Гуинет Полтроу представи обновената си модна марка. Известна преди като G Label, сега марката се нарича Gwyn.
Ребрандирането е част от по-широка реорганизация на Goop, компанията, която основа през 2008 г. Миналата година актрисата съкрати 18% от 216-те си служители и намали широката си продуктова гама, за да се фокусира изцяло върху модата, красотата и храната.
Въпреки че Goop редовно е обект на подигравки, Полтроу разбира силата на маркетинга и редовно се възползва от противоречията около него. Сред триковете й са свещ с аромат
„Това мирише като вагината ми“ и препоръка за вибратор с 24-каратно позлатяване на цена 15 000 долара в годишния й каталог с подаръци.
Колекцията Gwyn обаче е без трикове. В духа на мекия, силен дрескод, който тя усъвършенства по време на съдебния си процес в Юта през 2023 г., колекцията се състои от удобни плетива и практични кройки. Актрисата споделя, че дебелите пуловери и водоустойчивите якета са повлияни от времето, прекарано в Англия, но стилът й в крайна сметка остава вкоренен в Ню Йорк.