Meta пуска реклами, базирани на потребителски чатове с AI
Цифровият AI асистент вече има над 1 милиард активни потребители месечно
&format=webp)
Компанията майка на Facebook Meta скоро ще започне да показва реклами и друго съдържание на потребителите въз основа на тяхното взаимодействие с цифровия асистент на компанията и свързаните с него продукти, задвижвани от изкуствен интелект.
Гигантът в социалните медии обяви актуализацията на своята система за препоръки в сряда и заяви, че тя ще влезе в сила на 16 декември.
Потребителите ще получават известия за промяната, започващи от 7 октомври.
Тази стъпка подчертава как Meta се опитва да обвърже своите милиардни инвестиции в изкуствен интелект с основния си бизнес в онлайн рекламата, съобщава CNBC.
Компанията очаква нейните инициативи в AI „да доведат до ръст на разходите през 2026 г. спрямо 2025 г., който ще надхвърли ръста на разходите през 2025 г.“ В момента тя предоставя генеративни AI възможности на потребителите чрез своя цифров асистент Meta AI, който е интегриран в приложенията Facebook, Instagram, WhatsApp и Messenger. Meta AI е достъпен и като самостоятелно приложение и уебсайт.
Потребителите могат да взаимодействат с Meta AI по същия начин, както с ChatGPT на OpenAI, като му задават въпроси или му дават команди да генерира изображения.
Компанията на Марк Зъкърбърг заяви, че дигиталният асистент Meta AI вече има над 1 милиард активни потребители месечно, въпреки че тази цифра не се отнася конкретно за самостоятелното приложение Meta AI.
През май технологичният лидер заяви, че Meta AI е достигнал 1 милиард активни потребители месечно, и добави, че в крайна сметка „ще има възможности да се включат платени препоръки“ или да се предложи „абонаментна услуга, така че хората да могат да плащат, за да използват повече изчислителни ресурси“.
Мениджърът по политиката за поверителност и данни на Meta, Кристи Харис, заяви по време на брифинг за медиите, че повечето потребители вече предполагат, че компанията майка на Facebook включва генеративни AI взаимодействия с таргетиране на реклами и препоръки за съдържание.
„Макар това да е естествено развитие на нашите усилия за персонализация и ще ни помогне да даваме още по-добри препоръки на хората, ние искаме да бъдем максимално прозрачни по този въпрос и да предупредим, преди да започнем да използваме тези данни по нов начин, дори ако хората вече са смятали, че правим това“, заяви Харис.
Тя даде пример как актуализацията може да повлияе на вида съдържание и реклами, които хората виждат във Facebook, Instagram и други приложения, свързани с Meta.
Когато потребителите разговарят с Meta AI за това как да планират семейните си почивки, отговорите на цифровия асистент могат да повлияят на вида на видеоклиповете Reels, които може да им бъдат препоръчани за гледане във Facebook, например. „Така че Reels, които виждам в моя Facebook фийд, или други видове съдържание, които ми се препоръчват, могат да включват семейни туристически дестинации или реклами за хотели или други сигнали, които се основават на разговора с Meta AI.“
Гласовите взаимодействия на потребителите с Meta AI, когато носят очилата Ray-Ban Meta, също ще повлияят на механизма за препоръки на компанията, допълни Харис. „Така че, независимо дали използвате клавиатурата, за да въведете взаимодействията си, или аудио версията на взаимодействието, тези сигнали ще бъдат използвани“.
Актуализацията на препоръките няма да взема предвид взаимодействията на потребителите с Meta AI чрез WhatsApp, освен ако не свържат своите акаунти в услугата за съобщения с други сродни приложения като Instagram.
Потребителтие няма да могат да се откажат от предстоящата промяна в механизма за препоръки, но ако не взаимодействат с Meta AI, „актуализацията няма да се отнася за тях“, допълни Харис.
Meta планира да представи актуализацията на препоръките на потребителите в Обединеното кралство и ЕС „след обичайните ни регулаторни актуализации“.