Apple се цели в короната на спортния стрийминг
Повече права за мачове и предавания, и промяна в начина на излъчване – към нещо „уникално и специално“, е стратегията на технологичния гигант
&format=webp)
Производителят на iPhone Apple има амбицията да придобие повече права за спортни предавания, и да направи нещо „уникално и специално“ с излъчването им.
Това е стратегията, която следва старши вицепрезидентът на Apple Services Еди Кю. „Не е нужно да правим спортни предавания по начина, по който се правят сега.“, заявява той в интервю пред CNBC.
Apple TV, стрийминг услугата на технологичния гигант, понастоящем излъчва мачове от Major League Baseball в петък вечер и предлага пакет за Major League Soccer, който позволява на абонатите да гледат всички мачове от MLS.
Компанията обаче не притежава права за водещите спортни събития като Националната футболна лига, която продаде пакета си NFL Sunday Ticket на YouTube, или NBA, чиито мачове се излъчват в Amazon Prime.
През лятото филмът на Apple Original Films F1 спечели над 550 милиона долара в боксофиса, но в тази връзка Кю отказва да коментира дали са придобили правата за излъчване на състезанията от F1.
Според него има много неща, които би искал да промени в спортните предавания, включително прекъсванията, необходимостта от абонамент и проблеми с достъпа на зрителите до стрийминг по време на пътуване.
По думите му, начинът, по който Apple TV излъчва MLS, при който зрителите не са блокирани и могат да гледат мачове по цял свят, „решава“ някои от тези проблеми.
„Ако искаме хората да гледат мачове и всички спортове да се развиват, някои от тези проблеми трябва да бъдат решени“, допълва Кю, като предлага лигите да изискват от всички партньори за излъчване да работят заедно, за да позволят функции като картина в картина, когато се играят няколко мача едновременно, но правата са на различни стрийминг услуги.
Когато Apple излъчва спортни събития, се стреми да създаде „ниво на диференциация“ от повечето излъчвания, допълва Кю. Според него стрийминг услугата има по-добро видео качество от другите телевизионни оператори, защото не компресира сигнала.
В крайна сметка Apple би искала да сключи сделки с лигите за излъчване на техните мачове на международните пазари, вместо да си осигурява пакети за отделни, както прави сега с MLB.
Кю отбелязва, че Friday Night Baseball, която дебютира през 2022 г., е била „тест“ за Apple. „Трябваше да започнем отнякъде, за да научим малко за това, което е необходимо за излъчването, преди да решим да поемем цяла лига и да излъчваме по целия свят“, допълва той.