OnlyFans отива на бизнес училище
Компанията привлече основателка на марка за бельо и бивша създателка на еротично съдържание, за да стартира серия от бизнес курсове на платформата
&format=webp)
OnlyFans привлече основателка на марка за бельо и бивша създателка на еротично съдържание, за да стартира серия от бизнес курсове на платформата.
Рейчъл МакКрейри, дългогодишна дизайнерка на бельо и основателка на компанията Spice Rack, пуска четири видеоклипа в OnlyFans тази сряда. Те се различават значително от обичайното съдържание на платформата – фокусират се върху привличането на инвеститори, изграждането на марка и предизвикателствата пред жените предприемачи, пояснява МакКрейри пред WIRED. Очаква се публикуването на още подобни видеа. Тя създава и модна линия Spice Rack x OnlyFans, която ще бъде пусната на сайта по-късно тази година.
Това е първата инициатива на OnlyFans, насочена изцяло към бизнес съдържание. Тя е част от по-широката стратегия на платформата да разширява присъствието си с професионално ориентирани материали, които да допълват съдържанието за възрастни, с което е най-разпознаваема.
„OnlyFans е общност от над 4 милиона креативни бизнеса, така че е естествено именно ние да бъдем платформа за споделяне на предприемачески опит“, казва Кийли Блеър, главен изпълнителен директор на компанията. „Както вече сме виждали в жанрове като комедията и спорта, достатъчно е един създател да разпознае възможността – и останалите ще го последват.“
48-годишната МакКрейри споделя, че е срещнала Блеър на технологичната конференция Summit Baja през ноември миналата година, когато им хрумнала идеята.
Като бивша SuicideGirl – член на онлайн общност от модели, популяризираща алтернативна визия за женската красота чрез артистични пин-ъп фотосесии – тя се чувствала стигматизирана от миналото си, докато е работила в корпоративната модна индустрия. На едно от работните места колегите ѝ гледали нейни снимки от SuicideGirls, докато тя била на работа.
„Просто ми се искаше да заплача“, признава тя.
Решена да поеме по свой път, МакКрейри стартира собствен бизнес. „Когато представях идеята си за марка бельо пред технологични инвеститори, усещах, че трябва да се доказвам още повече“, отбелязва тя. Според Inc., през 2024 г. едва 1% от компаниите, финансирани с рисков капитал, са били изцяло ръководени от жени. Сред тях е и нейният бранд Spice Rack, подкрепен от Sequoia Partners China и Mucker Capital.
„Да бъдеш човек, който се е снимал гол в интернет, и същевременно да получиш финансиране от едни от най-големите фондове в света, е изключително рядко“, подчертава МакКрейри. По думите ѝ OnlyFans отдавна търси начини да се разшири отвъд съдържанието за възрастни. „Решихме да създадем бизнес курсове във формат на майсторски класове.“ Първите два ще бъдат безплатни, а останалите – достъпни чрез абонамент в нейния профил.
През годините много млади жени – включително секс работнички, са я търсили за съвет как да започнат собствен бизнес или да се преориентират извън съдържанието за възрастни. След като през 2022 г. открито разказала на панел за миналото си като SuicideGirl, към нея се приближил създател на еротично съдържание и ѝ казал:
„Не знаех, че си била гола в интернет. Това ми дава надежда, че и аз мога да имам кариера след това.“
МакКрейри добавя, че често чува от създатели в OnlyFans, които искат да стартират собствени модни линии или да напуснат корпоративните си работни места. „Те вече са предприемачи – и много от тях са усвоили това изкуство отлично. Въпросът е как можем да разширим това, което правят, и да го превърнем в по-мащабно занимание.“
През 2021 г. OnlyFans предизвика вълна от критики, след като обяви, че ще забрани сексуално експлицитното съдържание, с което е известна. Няколко дни по-късно обаче решението беше отменено. Същата година съоснователят Тим Стокли напусна компанията и през май стартира нова абонаментна платформа – Subs, насочена към създатели, които търсят по-„бранд-приятелска“ среда.
„OnlyFans предлага разнообразно съдържание и дава възможност на творците от всички жанрове да преосмислят начина, по който взаимодействат с феновете си и печелят от труда си“, казва Блеър.
„Точно това прави Рейчъл – използва опита си като бизнес лидер, за да информира и вдъхновява последователите си, показвайки потенциала на платформата като място не само за забавление, но и за предприемачество.“


)



&format=webp)
&format=webp)
&format=webp)
&format=webp)
&format=webp)
&format=webp)
&format=webp)