Традицията арт кола започва през 1975 година. Това са официални коли на производителите, а не боядисани от собствениците автомобили.

Първата арт кола е боядисана от Александер Калдер през 1975 година по поръчка на автомобилен пилот. Моделът е бил BMW E9.

Виж още: Любимите коли на футболистите

Вижте няколко забележителни арт коли:

BMW 3.0 CSL E9 от Александер Калдер (1975 г.)

Проектът BMW Art Car Project започва като на шега. По-късно колата участва в известното рали 24 Hours of Le Mans и вдъхновява боядисването на поредица от 17 коли.

Audi RS4, боядисано от Ромеро Брито (2007 г.)

Художникът Брито е боядисвал всичко – от бутилки на водка Абсолют до самолети.

Този проект е от 2007 година и бе показан на Изложението в Чикаго, където Audi бе спонсор.

Lamborghini Gallardo от Йона Червинске (2007 г.)

на художника са били необходими 1 000 часа работа. По-късно колата се продава в eBay за 289 940 долара, което е надценка със 100 000 долара.

Tesla Roadster на Лорънс Гартъл (2010 г.)

Колата бе показана на фестивала Art Basel през 2011 година.

Citroen Survolt от Франсоаз Ниели (2010)

Преди този проект Ниели е била известна като портретистка.

BMW M3 GT2 от Джеф Кунс (2010)

35 години и 16 модела след Александер Калдер идва този иновативен модел на Кунс. Иновативен, защото графиките не са рисувани на ръка върху колата, а са поставени върху нея 3-D компютърни модели.

Volvo V60 хибрид от Сали Зу (2012)

Volvo помоли художници са рисуват по колата и по платно зад нея в продължение на 9 часа. Това е работата на Сали Зу.

Porsche 911 от Ромеро Брито (2012)

Проектът е по поръчка на Champion Porsche и бе представен на Art Basel fair през 2012 година.