В автомобилната индустрия, където по 70 коли могат да слизат от поточната линия за всеки час, Bugatti е рядко изключение. Всъщност, на фона на Bugatti, дори и Ferrari изглежда като марка за масовия пазар.

Когато бе представен за първи път през 2005 г., най-луксозната марка на Volkswagen обеща да произведе едва 450 автомобила от модела Veyron. Това бе и първият автомобил в историята с мощност над 1 000 конски сили.

Bugatti спази обещанието си и десетилетие по-късно последният ръчно изработен Veyron бе продаден, като 450-ата бройка от модела, носеща името La Finale, ще бъде изложена на Автомобилното изложение в Женева през следващата седмица.

Вижте още: Най-бързо ускоряващите коли

"Една безпрецедентна глава от автомобилната история достигна своя пик," заяви Волфганг Дюрхаймер, президент на Bugatti Automobiles.

Veyron е един от най-редките автомобили, произвеждани в последните десетилетия и според данни на компанията, един от най-скъпите – средната цена на колите е около 2.6 млн. долара.

От пускането на модела Bugatti e произвела 300 автомобила купе и други 150 роудстъра, като последните включват версиите 16.4 Grand Sport (1 001 конски сили) и Grand Sport Vitesse (1 200 конски сили).