Daimler обяви подробности относно новия си концептуален електромобил, който използва соларни технологии и биоматериали, информирайки почитателите си, че автомобилът има пробег от над 1 000 километра с едно зареждане.

Моделът Vision EQXX разполага със 117 соларни клетки на покрива, като идеята е, че те могат да помогнат за увеличаването на пробега му.

Интериорът на електромобила пък е съставен от материали, сред които е и алтернативен продукт на кожата на име Mylo, в основата на чието производство е мицелът.

“Той е сертифициран като биоматериал, което означава, че се произвежда основно от възобновяеми съставки, които се намират в природата,” казват от Daimler. Сред другите материали, използвани в автомобила, са “базиран на кактуса бимоатериал” на име Deserttex и постелки от бамбукови влакна, информира CNBC.

Тази седмица от Daimler обявиха, че данните за пробега на автомобила са “предварителни и се базират на цифрови симулации в реални условия на движение.”

Ако един електромобил може да изминава над 1 000 км с едно зареждане при реални условия на пътя, това би помогнало за разсейването на опасенията относно пробега.

С напредването на технологиите пробегът на електромобилите започва да се увеличава. От Tesla казват, че нейният Model S има пробег от 635 км, докато от Lucid твърдят че Lucid Air Dream Edition Range може да изминава 835 км с едно зареждане.

Vision EQXX е поредният пример за това как автопроизводителите започват да използват различни материали в своите автомобили.

През септември Volvo Cars обяви, че иска до 2030 г. във всички модели, които продава, да не се използва кожа.

През 2019 г. от Tesla информираха, че интериорът на Model 3 не съдържа никаква кожа. Porsche, която е собственост на Volkswagen Group, предлага на клиентите си опция без кожа за интериора на изцяло електрическия модел Taycan.