Производителят на суперавтомобили Sin Cars планира IPO на БФБ

525
Производителят на суперавтомобили Sin Cars планира IPO на БФБ

© снимка: Instagram

Българският производител на суперавтомобили Sin Cars International планира първично публично предлагане на Българската фондова борса, съобщава Bloomberg.

Компанията, чиито автомобили се състезават в европейския шампионат GT4, иска да използва средствата от IPO-то, за да финансира експанзията си на пазара на електрически возила. 
 
Базираната в Русе Sin Cars иска да набере 20 млн. лева от инвеститорите, заявава пред изданието нейният собственик Росен Даскалов. По думите му IPO-то ще се състои през 2019 г. 
 
"Целта ни е да създадем малък, мултифункционален, градски електрически автомобил, който да може да се използва за куриерски доставки, таксиметрови превози и личен транспорт. Европейските градове се нуждаят от тази транспортна алтернатива. Скоро те ще бъдат недостъпни за дизеловите автомобили. Китайските производители са твърде далеч, а ние можем да осигурим по-добро качество", казва още Даскалов, цитиран от Bloomberg. 
 
Даскалов, който е потомствен автомобилен състезател, иска да предложи на борсата 40% от капитала на новата си дъщерна компания, която ще се занимава изцяло с производството на електрическите автомобили. В момента Sin Cars произвежда по 50 състезателни автомобила за своите клиенти в Съединените щати, Южна Африка и Австралия.

Суперавтомобилът на компанията R1 GT4 се изправя в директна конкуренция срещу марки, като Porsche, Aston Martin и Maserati по състезателните трасета. Годишните приходи на Sin Cars възлизат на 2.3 млн. долара.  
 
Компанията има петгодишна история, а на автоизложението в Женева през март тази година представи първия си изцяло електрически модел S1 с цена от 40 000 евро. По думите на Даскалов обаче пътуването с електрически автомобил извън градовете е сериозно предизвикателство, въпреки че на пазара има модели, които могат да изминат по 500 километра с едно зареждане.

Причината е, че инфраструктурата и мрежата от зарядни станции в повечето европейски държави все още е не е достатъчно развита. 
 
Даскалов смята, че най-атрактивната пазарна ниша в момента е за малките електрически коли, предназначени за градско придвижване. Освен това по-ниската максимална скорост при тях, както и ограничения пробег, позволяват постигането на много по-ниска цена на производството.

Sin Cars ще представят следващата си концепция за електрическа платформа L-City на изложението в Женева догодина. Тя ще се предлага в няколко модификации - от малки товарни бусове до пътнически автовмобили. 
 
Продуктите на компанията ще се конкурират с тези на италианската Piaggio и американската Polaris Industries. Новото електрическо возило ще може да изминава около 150 километра с едно зареждане, а базовата му цена ще е около 10 000 евро.

Производството, което ще е базирано изцяло в Русе, се очаква да започне през 2020 г., като, според Даскалов, годишният капацитет ще е около 20 000 бройки. 
 
"Мечтата ми е да произвеждаме по 30-40 автомобила дневно, което е постижима цел за пазара, към който се целим - големите европейски градове", казва той. 
 
Някои експерти обаче не са толкова оптимистично настроени и не вярват, че компании с мащаба на Sin Cars могат да се конкурират с водещите автомобилни гиганти, пише Bloomberg.

Според автомобилния експерт на Bloomberg Intelligence Майкъл Дийн, търсенето на електрически автомобили ще нарасне значително след 2020 г., когато ще влязат в сила новите изисквания за вредните емисии. 
 
"За малките производители обаче ще бъде трудно да пробият на този пазар, конкурирайки се с мастодонти, като Volkswagen, които имат годишен бюджет за проучвания и разработки от 13 милиарда евро. Шансът на малките компании е да се насочат към бутиковите коли и суперпремиум сегмента", смята Дийн. 
 
Bloomberg припомня, че Източна Европа се превърна в истински индустриален хъб за производителите на автомобили и авточасти след падането на комунизма, основно заради наличието на квалифицирани специалисти и сравнително евтината работна ръка.

В България в момента функционират над 150 завода за производство на автомобилни компоненти, които генерират 4.5% от брутния вътрешен продукт на страната, по данни на браншовата организация "Аутомотив Клъстер България". 
 
Инвестиционният посредник на IPO-то на Sin Cars ще бъде Елана Трейдинг, съобщава още изданието. 

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg