За да стане човек член на китайския Sports Car Club (SCC) трябва да отговаря на две условия. Първо, трябва може да плаща годишния членски внос от 10 000 юана (1 616 долара). Второ, трябва да има достъп до невероятно скъп спортен автомобил.

Колко скъп? През 2011 г. от Bloomberg информираха, че Porsche SE 911 (която се продава в Китай за 220 000 долара) е считана за възможно най-евтиният автомобил за влизане в пекинското подразделение на клуба. Някои от членовете на клуба разполагат с автомобили Tramontana за 3.9 млн. долара и Bugatti Veyron за 4.3 млн. долара. Според International Business Times, един от клоновете на клуба в момента изисква членовете му да имат по-добра кола от Porsche Carrera GT, която дебютира в Китай през 2004 г. на цена от 448 000 долара.

SSC е основан през 2009 г. като клуб на обикновени автомобилни ентусиасти, но с годините членската маса и събитията, които организира клубът, се променят и той вече се свързва с негативната концепция "fuerdai" — млади богаташи, второ поколение, известни с това, че парадират с богатството си. Клубът в момента дори поражда класова омраза в страната.

Това обаче не е и напълно незаслужено. По-рано този месец двама членове на клуба започнаха да пускат онлайн снимки на банковите си сметки в резултат на странен спор помежду им. Снимката от едната от банковите сметки показваше, че в нея има над 9.9 млрд. юана (1.5 млрд. долара).

И докато в клуба членуват едва 1 500 души, те имат навика често да попадат в новините. Когато нелепо луксозният живот на млада жена от Шенжен стана хит в нета по-рано тази година, не беше нужно много време, за да се разбере, че тя членува в SCC.

През 2010 г. GQ China интервюира шест членове на SCC на по двадесет и няколко години. Единият от тях споделя, че излизал с красива жена, докато не разбрал, че колата ѝ е изостанала с пет години от актуалните тенденции, след което я зарязал.

За много китайски граждани SCC и спортните коли като цяло изглежда представляват големия нов проблем в Китай – икономическото неравенство.

Например, членският внос за SCC е близо два пъти по-голям от средната годишна заплата в Пекин (по данни за 2001 г.). Дори и ако човек заработва тази заплата, не плаща данъци и няма други разходи, ще са му необходими близо 50 години, за да си купи Porsche Carrera GT на цена от 448 000 долара.