"Столичен метрополитен" ЕАД е завършил подготовката на тръжната документация за изграждането на втори метродиаметър - от надлез "Надежда" до бул. "Черни връх",- каза за БТА Стоян Братоев - изпълнителен директор на компанията, цитиран от БТА.

Документацията е внесена за одобрение в Министерството на транспорта. Ако бъде одобрена, до края на годината се очаква да приключи тръжната процедура за избор на изпълнител и от следващата година да започне строителството на участъка.

Общата стойност на проекта за проектирането и строителството на втория метродиаметър е 145 млн евро, уточни Стоян Братоев. Столичната община кандидатства за финансиране на проекта от оперативната програма "Транспорт" на ЕС. При одобряването на проекта европейската програма ще осигури 85 процента от средства, а останалите 15 процента - Столичната община.

Повече от 35 процента е изпълнението на строителните работи по трасето на първия метродиаметър - от станция "Сердика" до "Младост-1". Предвижда се през 2009 година изграждането и оборудването на 8-километровото трасе и на шестте метростанции по него да приключат и участъкът да влезе в експлоатация, каза Стоян Братоев.

Най-напреднали са строителните работи в участъка от стадион "Юнак" до "Интерпред". Вече се изпълнява вътрешната архитектура на станция "Интерпред".

Има известен недостиг на средства за строителството на участъка от първия метродиаметър, но се стремим да търсим източници на допълнително финансиране, за да го компенсираме, отбеляза Стоян Братоев. Той посочи, че 45 млн. лева ще са необходими през следващите две години за строителството на участъка от бул. "Драган Цанков" до "Младост 1". Както е известно, участъкът от метростанция "Сердика" до бул. "Драган Цанков" се финансира от Японската банка, допълни той.

Стоян Братоев обясни, че пресичането на двата метродиаметъра - на пл. "Света Неделя" ще става на две нива. Предстои изграждането на метростанция пред ЦУМ, която ще обслужва метрото от надлез "Надежда" до бул. "Черни връх". Ще бъде изградена подземна връзка между новата метростанция и сегашната метростанция "Сердика".