Мобилното банкиране вече е ежедневие, а не екзотика

615
Мобилното банкиране вече е ежедневие, а не екзотика

© Pixabay

Извършването на различни финансови операции през мобилния телефон вече не е екзотика, а ежедневие.

Милиони хора по света всеки ден извършват банкови преводи, депозират средства по сметките си, проверяват наличните си спестявания и погасяват задълженията по кредитите си през своите мобилни устройства.

Бързината и удобството са основните фактори, които движат развитието на този тип услуги.

В крайна сметка, за разлика от банковия клон, мобилният телефон винаги е близо до нас, пише платформата за сравнение на кредитни продукти Kredit.bg.

Днес банковите мобилни приложения предлагат много по-разнообразни възможности, отколкото през 2007 г., когато се появиха за първи път, малко след дебюта на първия iPhone.

Днес над 50% от потребителите твърдят, че през последните три месеца поне веднъж са ползвали мобилно банкиране. Това показват данните от проучване, цитирано от финансовата платформа Bankrate.

През последните години технологиите за обработка на данни и за защита на онлайн трансакциите претърпяха динамично развитие, което позволи на финансовите институции да предложат много по-интерактивни платформи на своите клиенти.

Допреди няколко години повечето банкови мобилни приложения представляваха просто "орязани" версии на техните системи за онлайн банкиране. Сега те могат да бъдат много повече от това и действат по-скоро като автоматизирани финансови консултанти - мобилното устройство може да ни предупреждава, ако харчим над лимита по кредитната си карта, да прехвърлят автоматично средства по спестовната ни сметка и да ни напомнят за предстоящи плащания или вноски.

Най-популярните функции на онлайн банкирането обаче все още си остават до голяма степен базови. Проучване на американската маркетингова агенция J.D. Power показва, че през 2018 г. най-често използваните функции на банковите мобилни приложения са били напомнянията и известията за предстоящи или извършени трансакции, каналите за комуникация с банков служител или човек от техническата поддръжка и директните плащания към други потребители.  

Кои са трите големи предимства на банкирането през мобилния телефон? Вижте в материала на Kredit.bg

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg