Ford Motor Co. заяви, че увеличава производството и намалява цените на своя електрически кросоувър Mustang Mach-E до 8,8% за някои версии. Този ход идва седмици след като Tesla Inc. намали цените на няколко свои модела, съобщава The Wall Street Journal.

Автомобилният производител заяви, че рационализирането на разходи по веригите за доставки му позволява да намали цените, както и че това е част от плана на компанията да запази автомобила конкурентен на „бързо променящия се пазар“.

„Няма да отстъпим терен на никого“, казва Марин Джая, който управлява обслужването на клиенти в бизнеса с електрически превозни средства на Ford. Той добавя, че компанията поддържа цените си конкурентни и намалява времето за доставка.

Ценовите намаления на Mach-E на Ford варират от 1,2% до 8,8%, в зависимост от конфигурацията. Това означава от около 600 до 5900 долара по-малко от предишната цена на спортния SUV, модел, който излезе на пазара в края на 2020 г. и е пряк конкурент на Model Y на Tesla, отбелязва WSJ.

Акциите на Ford паднаха с около 1,5% до $13,06 по време на сутрешната търговия в понеделник. Тези на Tesla останаха почти без промяна, отбелязва още изданието.


Tesla намалява цените в САЩ и Европа, за да стимулира търсенетоИлон Мъск предупреди, че перспективата за рецесия и по-високите лихвени проценти могат да доведат до понижаване на цените, за да се поддържа ръстът на продажбите за сметка на печалбата

Ходът на Ford идва, след като Tesla наскоро намали цените на някои от своите модели с цел привличане на нови купувачи. Главният изпълнителен директор Илон Мъск каза миналата седмица, че намаленията са подхранили скока на поръчките. Те също така разгневиха някои клиенти, поръчали моделите преди обявените оферти.

От Ford казват, че настоящите клиенти на Mach-E, които чакат доставка, автоматично ще получат автомобилите на намалената цена, отбелязва WSJ.

„Искаме нашите клиенти да знаят, че са взели правилното решение, като са избрали Mustang Mach-E“, казва Джая.

Намаляването на цените от страна на Tesla предизвика вълнение на пазара на електрически превозни средства, подтиквайки клиентите да преосмислят решенията си за покупка и оказвайки натиск върху конкуренти като Ford, коментира WSJ.

На Уолстрийт някои анализатори предполагат, че свалянето на цените е отговор на отслабналото търсене на електромобилите на Tesla. Други смятат, че с този ход Tesla притиска конкурентите си, жертвайки някои от силните си маржове - които са по-големи от тези на повечето автомобилни компании - като същевременно намалява цените достатъчно, за да отговаря на изискванията за федералния данъчен кредит от 7500 долара.

Джон Мърфи, автомобилен анализатор за Bank of America Securities, казва, че намаленията на Tesla създават риск от по-широка ценова война в автомобилната индустрия. Много компании губят пари от EV сегмента и ще трябва да търсят начини да създават тези модели още по-ефективно, заяви по-рано този месец той.

Ford стана номер 2 по продажби на електромобили в САЩ миналата година, въпреки че все още изостава от Tesla с голяма разлика.

Tesla представлява около 65% от всички електрически превозни средства, продадени в САЩ миналата година, според компанията за пазарни проучвания Motor Intelligence. Пазарният EV дял на Ford в САЩ беше около 7,6% миналата година.