Google ще прекрати забраната за реклама на криптовалути, като ще позволи на регулирани криптоборси да купуват реклама в САЩ и Япония. Промените ще влязат в сила от началото на октомври, информира CNBC.

Забраната, която бе обявена през март и подновена през юни, целеше да защити потребителите от нарастващия брой първични предлагания на дигитални активи (ICO), портфейли и съвети за търговия.

Освен Google, от други технологични компании, като Facebook, Twitter и Snapchat, също забраниха рекламата на криптовалути.

Впоследствие от Facebook премахнаха частично забраната, като в момента се изисква одобрение на рекламодателите.

Основателят на Google припечелва от копаене на етериумСергей Брин купил на сина си компютър за игри, но го използва и за копаене на криптовалути


Именно такава ще бъде и промяната в политиката на Google. Първоначално рекламите ще могат да се позиционират само в САЩ и Япония, като заинтересованите страни ще трябва да кандидатстват за сертификат, който им позволява сервирането на реклама за всяка отделна държава.

Компанията-майка на Google - Alphabet, генерира 86% от приходите си от реклама. Приходите за първата половина на 2018 г. от реклама възлизат на 54 млрд. долара.

Вчера акциите на технологичния гигант добавиха близо 1%, до 1184 долара за брой. Пазарната оценка на компанията днес възлиза на 820 млрд. долара.