10 грешки, които богатите и успелите хора никога не допускат
Ако се учите от грешките на другите, това може да ви помогне значително да постигнете страхотни успехи и да натрупате богатство.
По тази причина от CNBC са помолили 10 милионери, които са натрупали богатството си сами, да споделят своя съвет относно нещата, които най-често пречат на хората да постигат успехи:
1. Не се захващат за работа
"Причина номер едно за провала на повечето хора е това, че не се захващат за работа, а това е много често срещана и лесно допускана грешка.
За да се появяваш и да се захващаш за работа отново и отново са необходими вяра и упорство, но това също така изгражда дисциплина. Никога няма да покорите нещо, ако не се захванете с него. Ако не предприемате никакви ходове, ще останете в застой, няма да имате мотивация и в крайна сметка ще тръгнете надолу.”
Грант Кардоун, основател на Cardone Capital, имотна империя с активи на стойност 750 млн. долара
2. Мързелуват
“Да мързелуваш е изкушаващо. Ако обаче искате да постигнете страхотни неща, трябва да вложите съответното количество работа.
Бях отгледан от родители, които ми казваха, че мога да се занимавам с каквото поискам и да бъда какъвто поискам, стига да се трудя здраво, за да го постигна. Вероятно работя прекалено много, но точно това е необходимо за успеха.”
Майкъл Овиц, съосновател и бивш председател на CAA; бивш президент на The Walt Disney Company; инвеститор и филантроп
3. Имат негативна нагласа
“Когато наемам някого за моя бизнес или пък си партнирам с някой предприемач, търся у него или нея едно нещо: позитивна нагласа.
Преди мислех, че мога да променя някой, който има негативна нагласа, но след това се научих да уволнявам тези хора. Един човек с негативна нагласа сред 10 щастливи хора е достатъчен, за да провали целия екип. Нищо обаче не може да попрече на някой, който казва „Ние можем да се справим с това.“
Дори и в трудни времена, трябва да можете да се изправяте на крака и да запазвате положителната си нагласа, каквото и да става.”
Барбара Коркоран, основател на The Corcoran Group; водещ на подкаста Business Unusual; инвеститор от риалити предаването Shark Tank
4. Чакат прекалено дълго, за да вземат решение
“Ако можете да прилагата правилото 40/70, ще имате успехи, независимо с какво се занимавате. Преди години научих един ценен принцип от генерал Колин Пауъл: Неоходими са ви само между 40% и 70% от информацията, за да вземете решение.
Ако изисквате пълна сигурност, ще пропускате възможности. И така: как да вземете решение, когато има и неизвестни? Доверете се на инстинкта си, дръпнете спусъка и продължете напред.
Ефективното лидерство е комбинация от знания и опит. Често вашата способност да вземате решения при отсъствието на информация може да бъде най-ценното нещо.”
Шон Роулс, основател и главен изпълнителен директор на Rawls Consulting
5. Не се усмихват
“Силата на усмивката е подценена. Топлата, искрена усмивка веднага създава доверие, което пък е в основата на всяка бизнес сделка. Усмивката не само добавя положителна енергия към вашия външен вид, но също така ви прави достъпни.
Хората искат да правят бизнес с хора, които харесват и около които се чувстват комфортно. Не се преструвайтре обаче. Колкото по-истински сте, толкова по-голямо впечатление ще направите.
Проучвания показват, че ако се усмихвате, това ви прави по-щастливи, по-здрави и по-изобретателни. А най-доброто от всичко това е, че е безплатно.”
Холи Паркър, основател и главен изпълнителен директор на The Holly Parker Team, част от Douglas Elliman; многократно награждаван имотен брокер с продажби на имоти на стойност над 8 млрд. долара
6. Концентрират се върху прекалено много неща едновременно
“Изберете едно нещо, което ви влече и го правете по-добре, от когото и да било. Прекалено много хора имат 1 000 брилянтни идеи и никога не се захващат с нито една от тях. Вместо това те се бъркат в работата на всички останали.
Ако не сте адвокат, например, не се правете на такъв. Стойте си във вашата лента и делегирайте работата на опитните професионалисти. Подписвайте договори и създайте компанията си както трябва. Ако нещо си заслужава да се прави, то трябва да се прави както трябва.
Веднъж напуснах една компания, защото основателят й беше по-влюбен в следващата си идея, отколкото в успеха на бизнеса. Докато мечтаеше за нови изобретения, той лиши компанията си от ресурси и внимание. В резултат на това изпуснахме много възможности за пробив.”
Джеймс Дейли, основател и партньор в Daily Law Group, която помага на известни клиенти при съдебни спорове, свързани със злоупотреби
7. Не насрочват важни напомняния в календара си
“Като предприемач върша нещата, като се придържам към едно правило: Насрочвам и организирам всяко нещо, с което съм се ангажирал. Може да звучи напълно логично, но повечето хора не го правят.
Ако можете да влезете в ритъма да си възлагате задачи и да насрочвате ангажименти в календара, никога няма да ви се налага да се мъчите да си спомните нещата, които сте забравили в 3 през нощта.”
Денис Наджар, съосновател на AccountingDepartment.com - сайт, който предлага виртуални счетоводни услуги на малки компании
8. Сляпо имитират повечето успели хора
“Когато има много потенциални решения на даден проблем, е лесно да изберете това, което е проработило за някой друг. Истината обаче е, че няма значение дали това е било от полза за някой друг. Важното е дали ще проработи за вас.
Най-добрите лидери не следват сляпо повечето успели хора около себе си. Те знаят, че ако носят черно поло всеки ден, това няма да ги превърне в Стив Джобс. Вместо това, те установяват компонентите на успеха и ги прилагат към своите обстоятелства.”
Люк Фрейлър, главен изпълнителен директор и съосновател на Centercode
9. Опитват се да контролират всичко
“Ако искате да постигнете целите си, откажете се от разпространеното схващане, че можете да контролирате всичко.
Понякога просто трябва да приемете реалността на дадена ситуация, да бъдете решителни и да посветите времето си на нещо, на което наистина можете да повлияете. Това е ключът към постигането на успех, както в работата, така и в личния живот.”
Алон Раджич, главен изпълнителен директор на Review Home Warranties
10. Не се впускат в непознатото
“Нашето мото в офиса е ‘Или скачаш, или не.’ За изграждането на компания, лична марка или кариера е необходим манталитет „всичко или нищо“. Излезте от зоната си на комфорт и не се страхувайте да се сборите с опонент, който е от по-горна категория.
Например, кандидатствайте за онази ръководна длъжност, която наистина искате, въпреки че за нея са необходими десетилетия опит и на пръв поглед непостижима квалификация. Какво е най-лошото, което може да се случи? Може да получите работата и да разберете, че надхвърля вашите възможности, но това не означава, че не можете да се хвърлите с главата напред и да се учите.
За шест месеца може да израстете по начини, по които иначе не бихте могли. Дори и да не получите работата, можете да си кажете, че сте опитали и това ви прави по-добри от всички останали, които се свиват в своите оградени работни места, защото се страхуват прекалено много да не се провалят.”
Джеймс Сикссмит, основател и главен изпълнителен директор на Trade Context; съосновател на SpeedUpTrader; бивш професионален хокеист