5000 долара бакшиш: Колко печелят бавачките и шофьорите на милиардери
34-годишната Глория Ричардс е професионална актриса, но не може да се похвали с впечатляващи роли и участия.
За сметка на това, има странична работа като бавачка на деца на милиардери в Ню Йорк.
Често се налага да бъде на линия 24/7, тъй като придружава богатите си клиенти в чужбина.
Така актьорската ѝ кариера остава на заден план, но пък доходите от второто занимание са достатъчно основателна причина да не се отказва, пише в материал по темата CNBC.
За 12-15-часов работен ден тя получава по 2000 долара, което прави средно между 133 и 167 долара на час.
Малцина обаче имат късмета да работят за богати американци.
Макар да изглежда, че всеки може да извежда кучетата, да гледа децата или да се грижи за къщите им, работата с милиардери изисква "необикновени умения", казва Джаки Ман, оперативен директор в нюйоркската компания за подбор на персонал Madison Agency. "Качествата, които са необходими, за да се работи за свръхбогати хора, са търпение и нюансирано възприятие за предвиждане на нуждите на човека.", обяснява той.
CNBC разговаря със служители, които са повишили нивото на компетентност, работейки за свръхбогати клиенти. Ето какво споделят те.
Елитна бавачка
Сайтът за бавачки Care.com съветва семействата в Ню Йорк да плащат на бавачките на пълен работен ден по 21,25 долара на час. Според данни на ZipRecruiter "елитните" бавачки в града работят за средно по 30,45 долара на час.
Тарифата на Глория Ричардс далеч надхвърля тези цифри, като осигурява 80-90 % от доходите ѝ: "Мога да бъда бавачка два месеца в началото на годината и през останалата част от годината ще съм финансово стабилна.", признава тя.
Когато се премества в Ню Йорк преди повече от десетилетие, Глория работи в отдела за грижи за деца на спортен клуб Reebok, който по-късно е придобит от Equinox. Там се запознава със заможни семейства, които я молят да се грижи за децата им.
Но отговорностите ѝ доста се различават от традиционните грижи за малчугани, споделя тя. Глория по-скоро е "личен асистент" на децата - координира техните социални календари с уроците по пиано, фехтовка и чужди езици, например.
Маргарет Майерс, 32-годишна писателка, се насочва към работата на бавачка, за да се издържа, докато пише новата си книга и се справя изключително добре.
Тарифите й са много по-близки до средните за Ню Йорк - 30 долара на час като бавачка на пълен работен ден и около 20 долара на час за гледане на деца на непълен работен ден в приложения като Hello Sitter и Bambino Sitters.
Тези приложения са предназначени за заявки в последната минута и са насочени към семейства, които могат да си позволят по-високи цени, казва тя. "Макар по професия да съм писател, знам, че нещото, което винаги ще ми носи най-много пари, са услугите на бавачка", казва Майерс.
Личен шофьор
По данни на Glassdoor типичният шофьор на Uber в Ню Йорк печели малко над 45 000 долара годишно.
Работата на Франк Дорфман е подобна - превозване на пътници из града по заявка, но заплащането му започва от 1000 долара на ден, тъй като клиентът му винаги е богат.
Дорфман е 53-годишен пенсиониран детектив от нюйоркската полиция. Започва работа като шофьор чрез Madison Agency през 2019 г. Клиентът му е известен финансист от Голямата ябълка, а графикът му е непредсказуем, признава Дорфман.
Изкарва приблизително толкова пари като шофьор, колкото и от полицейската си пенсия, което му дава възможност да изпрати трите си деца в елитни колежи с хуманитарен профил.
От време на време, ако клиентът му закъснява за летището, Дорфман може да наруши правилата за движение по пътищата, но разчита, че професията му ще го спаси. "Ако ме спрат или нещо подобно, показвам личната си карта и в повечето случаи получавам професионална любезност", казва той.
30-годишният Дени Родригес е шофьор в Ню Йорк за Fortis, компания в Грийнвил, Южна Каролина, която по същество е нещо като Uber за изключително богати клиенти.
"Основният клиент е човек с нетно състояние над 600 милиона долара, който обикновено притежава един или повече частни самолети", казва главният изпълнителен директор на Fortis Нейтън Фой.
Родригес започва да шофира в Ню Йорк преди около десетилетие, докато е записан в полицейската академия на града. Той се отказва от службата, след като разбира, че може да изкарва повече пари, като шофира на пълен работен ден. Съдбата му се усмихва, когато сключва договор с хотел "Риц-Карлтън" и бързо научава правилата за шофьорите на богати клиенти, а след това получава и примамливото предложение от Fortis.
Сега Родригес покрива сам режийните си разходи – като се започне от поддръжката на Cadillac Escalade и BMW 740i в автопарка му, до костюмите, които носи по време на работа. Категоричен е, че приходите си заслужават.
Клиентите на Fortis обикновено плащат около 550 долара за пътуване с S-класа, като хонорарът се разпределя между компанията и шофьора.
Бакшишите също са доста щедри: Веднъж клиент му оставя 5000 долара, не крие Родригес.
Всичко е въпрос на късмет, допълва шофьорът на милиардери в Ню Йорк.