Има много неща, които са способни да унищожат кариерата на добри и трудолюбиви хора. Невинни на пръв поглед грешки, но водещи до тежки последствия.

За да бъдете максимално защитени от допускането на фатални грешки по неволя, веднага споделяме с вас кои са те:

1. Даване на неизпълними обещания
Голямо е изкушението да обещаете да свалите луната на своите колеги и клиенти, особено ако сте честни, трудолюбиви и уверени, че можете да го постигнете. Проблемът е, че няма смисъл да създавате излишно напрежение, рискувайки да се поставите в неизгодно положение.

Ако обещавате да направите нещо в смехотворни срокове и леко нарушите крайния срок, то вероятно ще решите, че сте се справили отлично, тъй като, така или иначе, сте отметнали задачата с невероятна бързина.

Когато обаче давате срок, важно е да го спазвате. Не сте оправдали очакванията. Давайте по-адекватна оценка на възможностите си.Вдигането на летвата твърде високо или твърде ниско е еднакво непрепоръчително.

2. Самодоволство
Това една от онези ситуации, когато възприятието е по-важно от обективната реалност. Колко време мина от инициативата ви да усвоите нов навик, да заздравите професионалните си връзки или да шлифовате резюмето си?

Ако не можете да си спомните, то вие сте станали леко самодоволни. А самодоволството е истински убиец на кариерата.

3. Страх от промени
Той е злият близнак на самодоволството. Той прави всичко по силите си да ви остави непроменени.

В наши дни всичко се променя твърде бързо. Цената на излишната привързаност към обичайното положение на нещата може да е огромна. В една анкета 91% от респондентите казват, че най-успешните служители са онези, които могат да се адаптират към променящите се условия на работа.

4. Раздуто его
Случвало ли ви се е да работите с някого, който се представя за супергерой след поредица от успешни начинания? Успехът е прекрасно нещо. Той несъмнено е полезен за кариерата. Проблемите започват, когато му позволите да ви замае. Започвате да мислите, че успехът ще е вечен и че имате право на такъв.

5. Загуба на ясна представа за ситуацията
Работейки напрегнато над текущите задачи, лесно можете да изпуснете ситуацията като цяло. Но умните хора се учат да държат нещата под контрол, съпоставяйки своите ежедневни приоритети с внимателно подбрана цел.

6. Негативизъм
Понякога, когато се чувствате негативно и потиснати, настроението ви може да струи навън и да натовари околните, макар да не сте целели това. Наели са ви, за да направите работата по-лека за колегите си, а не по-тежка. Негативната настройка и оплакването от работата и другите хора усложняват живота на всички.

6 типа токсични колеги, с които да не се сприятелявате на работаВнимавайте! Експерти в трудовата сфера твърдят, че тези типове колеги могат да изсмукват енергията ви

7. Липса на емоционална интелигентност
Всички знаят, че можете да бъдете уволнени, ако не искате или не можете да бъдете вежливи с другите. Много хора страдат от неумението да запазват непроницаемо изражение на лицето си.

Ако по вашето всичко може да бъде прочетено, когато сте раздразнени или ви е скучно, то вие сте като отворена книга. Поработете върху емоционалната си интелигентност.

8. Подмазвате се на шефа
Някои хора смятат, че подмазването на шефа е обречено на успех „взаимодействие“ с ръководството. Не бъдете сред тях. Няма да ви свърши работа.

9. Политически игри
Усърдната работа над построяването на здрави работни отношения съвсем не е свързано с разгарянето на конфликти, избор на едната страна, дискредитация на колеги или пък разпространение на слухове. Това са политически игри, в които не искате да участвате в името на кариерата си.