В натоварените летни месеци или преди празници самолетните компании дублират билети за полети и дори се стига до сваляне на пътници от борда. За това предупреди пред Дарик радио директорът на Европейския потребителски център Игнат Арсенов.

Той обясни, че в така ситуация трябва да си търсим правата и полагащото ни се обезщетение за пропуснатия полет. Какво можем да направим, ако се окаже, че самолетът е пълен и за нас няма място?

"Компаниите, с цел да уплътнят местата в самолета, продават повече билети. Когато дойдат всички пътници, се оказва, че е невъзможно да бъдат качени. Това важи за натоварените периоди - лятото и покрай големите празници", посочи Арсенов.

При подобна практика обаче пътниците имат своите права.

"На първо място, компанията трябва да ги информира за техните права и да предостави възможност на доброволци да се откажат да пътуват, тъй като на някои не е спешно. В такъв случай тези доброволци могат да ползват определени облаги - хотел или някакво обезщетение", обясни Игнат Арсенов.

"Ако обаче няма достатъчно доброволци, имаме право да бъдем премаршрутирани за по-късни дата и час по първа възможност. Можем да се откажем и да пътуваме и да ни възстановят парите.

Ако в резултат на премаршрутирането възникне закъснение, трябва да получим храна, хотел и транспорт до него за сметка на компанията. Също така имаме право на допълнително парично обезщетение от 250 до 600 евро, когато всичко това се е случило по вина на компанията", допълни той.

От европейския потребителски център напомнят, че могат да съдействат на пътниците в подобни ситуации, а услугите са безплатни.