Бизнесменът Леброн Джеймс

7660
Бизнесменът Леброн Джеймс

Преди 10 години, на 20-годишна възраст, Леброн Джеймс напуска агента си, който му е договорил сделки за повече от 150 млн. долара, за да може той и трима негови приятели без никакъв опит да управляват бизнеса му.

Този ход бе критикуван от баскетболните фенове, като всички смятаха решението за глупаво и наивно. Та Леброн Джеймс дори нямаше Facebook страница по това време.

Но Джеймс винаги е мислил дългосрочно, за разлика от доста други хора. В понеделник той обяви първата в историята на Nike сделка, която го обвърза с компанията до края на живота му.

Сделката, която ще му донесе повече от 500 млн. долара, е договаряна в продължение на няколко месеца. Миналата година друга звезда - Кевин Дюрант, подписа 10-годишен договор с Nike за 300 млн. долара. Е, Леброн Джеймс знаеше, че е в позиция за нова рекордна и този път историческа сделка.

Вижте още: Как Леброн Джеймс печели милионите си

Дори и за Nike сделката е добра. Компанията обяви рекордни продажби, акциите й са най-добре представящите се в индекса Dow Jones и прогнозите за продажби за идните 10 г. са с доста добри перпективи.

Джеймс обаче не смята това за най-големия си „удар“. По подобие на своя идол Майкъл Джордан, той иска да притежава тим от НБА някой ден. (Общият брой на тимовете в НБА днес е 30, като голяма част от тях са собственост на милиардери).

Да, това е нещо, за което той е говорил. Но когато видиш плановете му, тогава вече знаеш, че той мисли по-експанзивно.



Още: Колко пари ще печели Майкъл Джордан през 2020 г. 

Неговите планове обаче не са свързани само с баскетбола. Може би иска да е собственик на тим от NFL? Или пък да купи отбор от Висшата лига, където днес е един от акционерите в Ливърпул? А защо не да навлезе в политиката или медийната индустрия? Екипът на Леброн Джеймс вече е доказал, че той не работи по установените параметри.

Той премина вълната от получаването на голям чек към времето, в което става лицето на определен продукт. Той вече не се интересува от 8 или 9 цифрени договори. Неговата цел са суми с по 10 цифри, т.е. 1 млрд. долара.

Той не просто иска да рекламира най-добрите марки, той иска да притежава част от тях. Например, доскоро бе лице на McDonald's, но не поднови договора си, за да инвестира в Blaze Pizza - компанията, предлагаща възможност клиентът сам да направи пицата си.

Звездата на Adidas и Хюстън Рокетс Джеймс Хардън е лице на Taco Bell, Леброн обаче иска да има заведения на франчайз от Taco Bell. 

Друга от инвестициите на звездата също бе обявена наскоро – той вложи 15.8 млн. долара в социалната медийна платформа Uninterrupted, която позволява директна връзка на феновете с техните идоли. (До момента в шоута са участвали Ронда Роузи, Леброн Джеймс, Кармело Антъни и др.).

Е, някои от партньорствата му не проработиха по предварително начертания план, като това с Microsoft, например. Но той не спира да се оглежда за нови възможности и да създава нови концепции.

Когато малко известната компания, наречена Beats, идва при него през 2008 г. с молба за маркетинг съвет, Джеймс предпочита да вземе процент от компанията, а не тлъст чек. Той не записва реклами за Beats в следващите години, но пък подарява компект от слушалките на съотборниците си в националния отбор на САЩ.

Снимките на американците, носещи Beats по време на Олимпийските игри, обиколиха света, а по-късно компанията е продадена на Apple за 3.2 млрд. долара. Е, Джеймс, разбира се, получи полагащата му се част милиони долари.

Леброн Джеймс все повече обръща поглед и към Холивуд, като неговата компания SpringHill Entertainment има подписани договори за предавания с Starz, Disney, Showtime, NBC и Warner Bros.

Плановете за догодина също са големи. Очакванията са, че заплатите в НБА ще се повишат до най-високите си нива. Леброн Джеймс знаеше този факт още през 2014 г., затова оттогава той подписва едногодишни договори, а не сделка за 5-6 или 7 години например. Да, той ще направи това идната година или през 2017 г.

А кой ще преговаря за новите договори със собствениците на тимовете от НБА? Един от най-добрите приятели на Джеймс - Крис Пол, е президент на Съюза на играчите, а самият Леброн е вицепрезидент.

Двойката обаче пази плановете на играчите в тайна. За всички обаче е ясно, че новият договор на Леброн Джеймс може да е рекорден за лигата. Договор, който с другите му начинания ще го превърнат в една втория милиардер в НБА. След Майкъл Джордан, разбира се.

Четете още: Невероятният живот на Майкъл Джордан
 

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg

На фокус

Едно от най-добрите депозитни предложение за парите ви

Депозитът „Всичко е точно“ е специално за вас