Бизнесменът Леброн Джеймс

7731
Бизнесменът Леброн Джеймс

Преди 10 години, на 20-годишна възраст, Леброн Джеймс напуска агента си, който му е договорил сделки за повече от 150 млн. долара, за да може той и трима негови приятели без никакъв опит да управляват бизнеса му.

Този ход бе критикуван от баскетболните фенове, като всички смятаха решението за глупаво и наивно. Та Леброн Джеймс дори нямаше Facebook страница по това време.

Но Джеймс винаги е мислил дългосрочно, за разлика от доста други хора. В понеделник той обяви първата в историята на Nike сделка, която го обвърза с компанията до края на живота му.

Сделката, която ще му донесе повече от 500 млн. долара, е договаряна в продължение на няколко месеца. Миналата година друга звезда - Кевин Дюрант, подписа 10-годишен договор с Nike за 300 млн. долара. Е, Леброн Джеймс знаеше, че е в позиция за нова рекордна и този път историческа сделка.

Вижте още: Как Леброн Джеймс печели милионите си

Дори и за Nike сделката е добра. Компанията обяви рекордни продажби, акциите й са най-добре представящите се в индекса Dow Jones и прогнозите за продажби за идните 10 г. са с доста добри перпективи.

Джеймс обаче не смята това за най-големия си „удар“. По подобие на своя идол Майкъл Джордан, той иска да притежава тим от НБА някой ден. (Общият брой на тимовете в НБА днес е 30, като голяма част от тях са собственост на милиардери).

Да, това е нещо, за което той е говорил. Но когато видиш плановете му, тогава вече знаеш, че той мисли по-експанзивно.



Още: Колко пари ще печели Майкъл Джордан през 2020 г. 

Неговите планове обаче не са свързани само с баскетбола. Може би иска да е собственик на тим от NFL? Или пък да купи отбор от Висшата лига, където днес е един от акционерите в Ливърпул? А защо не да навлезе в политиката или медийната индустрия? Екипът на Леброн Джеймс вече е доказал, че той не работи по установените параметри.

Той премина вълната от получаването на голям чек към времето, в което става лицето на определен продукт. Той вече не се интересува от 8 или 9 цифрени договори. Неговата цел са суми с по 10 цифри, т.е. 1 млрд. долара.

Той не просто иска да рекламира най-добрите марки, той иска да притежава част от тях. Например, доскоро бе лице на McDonald's, но не поднови договора си, за да инвестира в Blaze Pizza - компанията, предлагаща възможност клиентът сам да направи пицата си.

Звездата на Adidas и Хюстън Рокетс Джеймс Хардън е лице на Taco Bell, Леброн обаче иска да има заведения на франчайз от Taco Bell. 

Друга от инвестициите на звездата също бе обявена наскоро – той вложи 15.8 млн. долара в социалната медийна платформа Uninterrupted, която позволява директна връзка на феновете с техните идоли. (До момента в шоута са участвали Ронда Роузи, Леброн Джеймс, Кармело Антъни и др.).

Е, някои от партньорствата му не проработиха по предварително начертания план, като това с Microsoft, например. Но той не спира да се оглежда за нови възможности и да създава нови концепции.

Когато малко известната компания, наречена Beats, идва при него през 2008 г. с молба за маркетинг съвет, Джеймс предпочита да вземе процент от компанията, а не тлъст чек. Той не записва реклами за Beats в следващите години, но пък подарява компект от слушалките на съотборниците си в националния отбор на САЩ.

Снимките на американците, носещи Beats по време на Олимпийските игри, обиколиха света, а по-късно компанията е продадена на Apple за 3.2 млрд. долара. Е, Джеймс, разбира се, получи полагащата му се част милиони долари.

Леброн Джеймс все повече обръща поглед и към Холивуд, като неговата компания SpringHill Entertainment има подписани договори за предавания с Starz, Disney, Showtime, NBC и Warner Bros.

Плановете за догодина също са големи. Очакванията са, че заплатите в НБА ще се повишат до най-високите си нива. Леброн Джеймс знаеше този факт още през 2014 г., затова оттогава той подписва едногодишни договори, а не сделка за 5-6 или 7 години например. Да, той ще направи това идната година или през 2017 г.

А кой ще преговаря за новите договори със собствениците на тимовете от НБА? Един от най-добрите приятели на Джеймс - Крис Пол, е президент на Съюза на играчите, а самият Леброн е вицепрезидент.

Двойката обаче пази плановете на играчите в тайна. За всички обаче е ясно, че новият договор на Леброн Джеймс може да е рекорден за лигата. Договор, който с другите му начинания ще го превърнат в една втория милиардер в НБА. След Майкъл Джордан, разбира се.

Четете още: Невероятният живот на Майкъл Джордан
 

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg