Независимо дали ви пука за това какво мислят другите за вас или не, когато става дума за работна среда, препоръчително е да избягвате някои от етикетите, които може да ви се лепнат.

За да се радвате на прекрасна работна среда, избягвайте да влизате в тези формати:

1. Закъсняващият

Ако постоянно закъснявате за работните срещи, вие определено дразните, дори и закъснението да се изразява в няколко минути.

Не само вие сте заети. Въпреки това колегите ви успяват да идват навреме.

Планирайте по-добре задачите си. Като част от плана изяснете въпроса защо постоянно закъснявате. Каквото и да е, опитайте се да разрешите проблема.

2. Доносникът

Нито един човек не обича край него да има доносник. Това е човек, който постоянно снася информация, която му се струва неудобна за човека, за когото се отнася.

Не е необходимо да съобщавате всичко на шефа си, стига то да не вреди на работата ви и на постиженията на екипа. Преди да започнете да давате информация, отговорете си на въпроса: "Защо казвам на този човек това?".

Ако отговорът е "просто защото" или още по-лошо, тогава вие просто искате да злепоставите колегата си. Затворете си устата!

3. Пияният

Да, вчера сте имали повод да пийнете с приятели. Днес сте с махмурлук или пък се завръщате от партито направо на работното място. Подобно поведение, когато е инцидентно, може да бъде толерирано, но само тогава.

Друг начин да ви лепнат етика "пияница" е, когато прекалявате с алкохола на срещи с колегите. Винаги си поставяйте граници, които не бива да преминавате. Само 1-2 бири и толкова!

4. Драма кралица или крал

Имали ли сте колега, който прави от мухата слон? Всеки път? Неприятно е, нали?

Случва се хората да правят грешки. Дори машините го правят. Бъдете по-спокойни и премисляйте добре важно ли е едно нещо или не.

5. Мързеливецът

Винаги ще има задачи, които не искате да вършите. Това не е нещо специфично за определена професия, а част от живота. Когато изпълнявате някоя задача лошо, само защото ви мързи, това не се харесва на никого.

Обмислете пак подхода си. Вие не влагате 100% от уменията си. Освен това изпускате възможност да научите нови неща и да овладеете нови умения.

Решението е лесно - вложете усилия дори и в най-противните задачи.

6. Всезнайкото

Запитайте се "Релевантно ли е това, което смятам да кажа, спрямо разговора?". Помага ли с нещо на някого или просто трябва да покаже, че съм компетентен?

Когато казвате всяко нещо, което ви идва наум, това ви прави неприятни в очите на другите. Не ви прави следващия Айнщайн. Дразнещо е!

7. Златотърсачът

Когато криете истината от колегите си, това е нещо, което само златотърсачът прави. Вместо да услужи и да я представи на колегите си, този тип човек крие информация, за да може да я сподели в момент, в който ще го направи звезда. Например, за да се издокара пред шефа.

Какво друго прави златотърсачът? Той си приписва чужди успехи, хвърля колеги под "колелата на автобуса" и поставя собствените си проекти над тези на колегите.

Елиминирайте егото си и се научете да работите в екип. Възпитайте у себе си навик да търсите това, което е важно не само за вас, но и за колегите, за компанията.

Изкачването по кариерната стълбица за сметка на колегите ще ви е от полза в краткосрочен план, след това ще ви опустоши.

8. Песимистът

Хората, които постоянно отбелязват негативното в една или друга ситуация, са неприятни. Те винаги държат да подчертаят пред другите къде са минусите. Правят го във всеки един момент!

Преди да си отворите устата, отговорете си на следния въпрос: Има ли конструктивизъм във вашия коментар?