Благодарността, уви, е нещо позабравено в деловите отношения. Но HR- специалистите съветват тези, които търсят нова работа, да си припомнят за тази форма на вежливост като начин да се отличат и да направят добро впечатление.

В наши дни не е необходимо да пишете дълги благодарствени писма, но едно електронно писмо с няколко добри думи на никого няма да навреди.

„Често хората възприемат благодарността като лицемерие и подлизурство. Напразно! Благодарността е лесен начин да се отличите, да закрепите приятното впечатление или да поправите някои малки грешки“, твърдят те.

Кога да благодарите?

- Понякога интервютата за работа са наистина съдържателни и ви носят нова информация. В такъв случай можете да благодарите за отделеното време, общуването и полезната информация.

- За да напомните за силните моменти от интервюто. Често след серия интервюта работодателят е разколебан между няколко кандидати. В благодарствения си имейл можете да напишете например, че сте благодарни за проявения интерес към вас и между другото да напомните, че тази фирма реализира проект, по какъвто вие имате и способности, и желание да работите.

-За да допълните информацията за себе си. Ако по време на интервюто сте пропуснали съществен момент, който би ви бил от полза, за да получите позицията, спокойно можете да го вмъкнете.

-За да изгладите малки грешки- например можете да споменете, че можете да се гордеете с реализиран проект в предишната ви работа, но тъй като той не е бил свързан с основните ви задължения, не сте го споменали.

-Когато имате по-добро предложение- да приемем, че интервюто е минало добре, компанията е заинтересована от вас, но точно тогава вие получавате по-добро предложение. Благодарейки за възможността, която ви е дадена, можете учтиво да обясните, че сте решили да се движите в друго направление.

Вижте още: Как да намерите бързо най-доброто работно място

Кога да пишете?

Ако решите да се възползвате от този инструмент, най-добре да подготвите писмото си до три дни след интервюто, когато споменът за вас е още пресен.

Пишете лично до работодателя или мениджъра, който е провел интервюто. А ако хората са повече- най-добре да изпратите писмо до всеки поотделно, така че постарайте се да запомните имената им.

Кога и какво да не пишете?

Не пишете след кошмарно интервю- когато интервюто е минало зле, работодателят ви е разочаровал и наистина не се чувствате благодарни, писането на такова писмо едва ли би ви харесало, а и неискреността в повечето случаи личи.

Не пишете дълги и емоционални писма- все пак оставаме в сферата на бизнеса, избягвайте общите приказки или пък да изпратите резюме на цялото интервю.

Вижте още: Седем въпроса, които трябва да зададете на интервю за работа

Какво можете да очаквате?

Не може да се очаква, че едно благодарствено електронно писмо драматично да повлияе върху решението на работодателя, но подобен ход показва силната мотивация на кандидата да работи в компанията. И дори да не бъде избран за въпросната длъжност, при появата на друга подходяща работа е възможно да получи по-сериозно внимание.